امـروز : يکشنبه 9 ارديبهشت 1403
تاریخ : يکشنبه 5 آذر 1396
کد 1823

فرهنگ بسیج توطئه استکبار در منطقه را با غلبه جبهه مقاومت بر داعش به منصه ظهور گذاشت

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: پیروزی جبهه مقاومت با بسیج مردمی در منطقه صورت پذیرفت و این فرهنگ بسیج بود که توطئه سیاه استکبار را در منطقه با شکست روبرو ساخت.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در مراسم حضور حماسی بسیجیان با اشاره به دور اندیشی و هوشمندی حضرت امام خمینی(ره) در تأسیس بسیج مستضعفین، گفت: امام راحل با دور اندیشی قبل از وقوع جنگ تحمیلی فرمان تشکیل ارتش بیست میلیونی را صادر کردند اما در آن زمان فلسفه تشکیل بسیج بر کسی روشن نبود، ولی در دوران دفاع مقدس و بعد از آن هوشمندی امام بزرگوار و نقشه راهی که ایشان ترسیم کرده بودند، آشکار شد.

امام جمعه تبریز افزود: نه تنها در دوران دفاع مقدس، بسیج در کنار نیروهای مسلح سرنوشت جنگ تحمیلی را مشخص کرد، پس از جنگ نیز نقش بسیج در عرصه‌ها گوناگون خدمات ارزشمندی را به نظام و انقلاب هدیه کرد.

وی با اشاره به نقش فرهنگ بسیج در دوران سازندگی و بعد از پیروزی آن اظهار داشت: فرهنگ بسیج در جریان مبارزه با گروه‌های تکفیری هم بسیار کارساز بود و پایمردی ها و جانفشانی های رزمندگان اسلام و مردان و زنان بسیجی استکبار را در اجرای نقش های شوم خود ناکام گذاشت.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: در حال حاضر فرهنگ بسیج عالم گیر شده است و نقش بسیجیان در توسعه و آبادانی، جای جای ایران اسلامی ابعاد تازه ای به خود میگیرد و مردم منطقه نیز در کشورهای عراق و سوریه با تأسی از این فرهنگ از خاک، نأموس و هویت خودشان در برابر گروه های ترویستی، تکفیری محافظت میکنند.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه بسیج به کمک ما نیاز ندارد، اما ما محتاج فرهنگ بسیج هستیم تاکید کرد: همه باید یاریگر بسیج، حفاظت از آرمان‌های امام راحل(ره) و حمایت از آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی ایران باشیم تا در راه به ثمر رسیدن اهداف مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای موفق باشد.

امام جمعه تبریز گفت: بنا به فرموده امام راحل بسیج لشکر مخلص خداست و در این راستا بسیجیان و پاسداران سپاه عاشورا در ماموریت جدید بازسازی چندین روستا در منطقه زلزله زده کرمانشاه را متعهد شده اند که سربلندی آنها در این راه آرزوی قلبی ماست.

گفتنی است در پایان؛ والدین شهداء مورد تقدیر و تشکر قرار گرفته و بر پیکر حجت الاسلام والمسلمین میرزا محمد وشمگیر پدر دو شهید والامقام بیوک آقا و احمد وشمگیر نماز اقامه گردید./*

  • نوشته شده
  • در يکشنبه 5 آذر 1396
  • ساعت 06
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh