امـروز : شنبه 12 خرداد 1403
تاریخ : پنجشنبه 11 مهر 1398
کد 18591

نیروی انتظامی برای تأمین امنیت پایدار مقتدر؛ اما مهربان باشد

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: ماموریت نیروی انتظامی برای تولید و تأمین امنیت عمومی چند وجهی است از این رو با اقتدار تمام اما مهربانانه باید قانون اجرا کند.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در دیدار فرماندهان ارشد نیروی انتظامی استان با بیان اینکه امروز تأمین امنیت روانی در جامعه از وظایف مهم حافظان امنیت عمومی است، گفت: خدمات انتظامی پلیس در همه ابعاد مختلف باید به شکلی باشد که دشمنان اجازه ایجاد نا امیدی در جامعه را نداشته باشند.

امام جمعه تبریز افزود: دشمن در تلاش است امنیت روانی مردم را مورد لطمه قرار دهد اما پلیس باید مقتدرانه اما با اخلاق حسنه و مهربانی در لایه های مختلف اجتماعی حضور داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه اقتدار به معنی تندخویی نیست، ادامه داد: اقتدار یعنی مهربانی و عطوفت قانون به نحو احسن اجرا شود.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم در ادامه با اشاره به نقش مهم پلیس در زندگی و معیشت مردم، گفت: تأمین امنیت لازم، محرک و رونق بخش تولید و اقتصاد ملی است و وقتی آرامش اقتصادی در سایه امنیت ایجاد شد معیشت مردم نیز بهبود می یابد‌.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی یکی از موانع تولید را قاچاق کالا دانست و تصریح کرد: امروزه قاچاق به صورت دو طرفه درآمده است که علاوه بر واردات قاچاق برخی اجناس مورد نیاز مردم و بخش کشاورزی نیز از کشور خارج میشود.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه پشت پرده برخی از واردات و صادرات صرفاً سود نیست، گفت: فکر و اندیشه پشت پرده این موضوع مقاصد سویی است که نیروی انتظامی باید به مسئله ورود کند و با خاطیان برخورد قاطع داشته باشد.

وی تاکید کرد: بدون امنیت زندگی روزمره مردم، فعالیت های علمی، اقتصادی، اداره کشور ممکن نیست .

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: با توجه به گستردگی ارتباط نیروی انتظامی با آحاد مردم سلامت این نیرو بسیار مهم است که حافظان امنیت عمومی استان از این نظر در سلامت کامل هستند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه نیروی انتظامی در قلب مردم جای دارد و ملت ایران با تمام توان پشتیبان این نیرو هستند، گفت: نیروی انتظامی باید با قدرت، مهربانی و صمیمیت در خدمت مردم باشد و همچنین باید مواظب افراد نفوذی هم باشد.

حجت السلام والمسلمین آل هاشم خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی در قالب پلیس ۱۱۰، پلیس پیشگیری، پلیس راهنمایی و رانندگی، پلیس آگاهی، پلیس مبارزه با مواد مخدر، پلیس اطلاعات و امنیت عمومی، پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات، پلیس مهاجرت و گذرنامه، پلیس دیپلماتیک، پلیس بین‌الملل، فرماندهی مرزبانی و یگان ویژه در راستای ارتقاء احساس امنیت و آسایش شهروندان ماموریت های محوله را به نحو شایسته انجام میدهد.

امام جمعه تبریز گفت : نیروی خدوم، شجاع انتظامی جمهوری اسلامی ایران در راستای تأمین امنیت مردم تاکنون ۱۲ هزار شهید و ۲۲ هزار جانباز تقدیم انقلاب کرده است./*

  • نوشته شده
  • در پنجشنبه 11 مهر 1398
  • ساعت 15
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh