امـروز : دوشنبه 17 ارديبهشت 1403
تاریخ : دوشنبه 6 آذر 1396
کد 1899

تدوام راه شهدای نارداران باعث ثبات امنیت در منطقه و عامل خنثی سازی نقشه های اسرائیل در کشورهای همسایه است

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی گفت: تدوام راه کسانی در راستای اشاعه تعالیم اسلام، قرآن و اعتلای فرهنگ ایثار، به شهادت میرسند، باعث ثبات امنیت در منطقه و عامل خنثی سازی نقشه های اسرائیل در کشورهای همسایه است.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در مراسم گرامیداشت دولین سالگرد شهدای نارداران در مسجد امام صادق(ع) تبریز در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه هر کس در راستای اشاعه تعالیم اسلام، قرآن و اعتلای فرهنگ ایثار مجاهدت میکند شهید فی سبیل الله هست، گفت: مجاهدان در راه خدا فرقی نمی کند که از کدام قوم، نژاد و یا ساکن کدام کشور باشند، افرادی که در راه اسلام و قرآن در کشورهای آذربایجان، لبنان، سوریه و عراق، بی گناه دعوت حق را لبیک میگویند در زمره شهدا قرار میگیرند.

امام جمعه تبریز افزود: خون شهدای نارداران و تداوم راه آنها باعث ثبات امنیت در منطقه و تقویت اسلام است و توصیه می کنیم دولت جمهوری آذربایجان با مسلمانان و شیعیانی که برای دفاع از اسلام حرکت می کنند، کاری نداشته باشد.

وی با اشاره به اینکه حمایت از برادران دینی، شیعیان و مسلمان در هر کشوری وظیفه است، گفت : مردم شهر های تبریز، اردبیل و قم بنا به وظیفه دینی خود برای گرامیداشت یاد و خاطره همه انسانی هایی که در راه اعتلای اسلام، قرآن و مکتب سرخ عاشورا ایثار و فداکاری کرده اند، علی الخصوص شهدای نارادان مجلس یادبود برگزار می کند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه سردمداران حکومت جمهوری آذربایجان مسلمان هستند، گفت: اسرائیل برای رسیدن به اهداف و نقشه های تفرقه انگیز خود در منطقه، دولت آذربایجان را مجبور به مقابله با اجرای احکام اسلامی در بین مسلمانان میکنند اما رهبران این کشور باید با احترام به حقوق شهروندی مردم از هرگونه اقدام علیه مسلمانان خودداری کنند.

نماینده ولی فقیه در استان تاکید کرد: مسلمانان جمهوری آذربایجان خواسته ای جز اجرای احکام اسلامی در کشورشان را ندارند و این موضوع را با شرکت هزاران نفری خود در مراسم پیاده روی اربعین حسینی و عزیمت از خاک ایران به کربلا معلی به خوبی نشان دادند.

وی از دولتمردان جمهوری آذربایجان خواست با تحریک رژیم غاصب اسرائیل، مسلمانان این کشور را مورد آزار و اذیت قرار ندهد./*

  • نوشته شده
  • در دوشنبه 6 آذر 1396
  • ساعت 05
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh