امـروز : پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403
تاریخ : شنبه 4 آبان 1398
کد 18993

نمایشگاه مطبوعات تبریز پررونق و بانشاط/ برای رسیدن به سرانه مطالعه ایده آل همت دستگاه های فرهنگی لازم است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: دهمین نمایشگاه مطبوعات و پایگاه های خبری تحلیلی آذربایجان شرقی پررونق و با نشاط بیشتر برگزار میشود، اما نمایشگاه بین المللی کتاب هرچند ازدحام دارد اما وضعیت سرانه مطالعه بسیار نگران کننده است.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم در حاشیه بازدید از غرفه های نمایشگاه بین المللی کتاب در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه نمایشگاه کتاب تبریز به عنوان بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی شمال‌غرب کشور است، گفت: ازدحام مردم برای حضور در این نمایشگاه باعث ایجاد ترافیک سنگین در ورودی آن شده است اما هنوز فرهنگ کتاب‌خوانی به درستی در جامعه نهادینه نشده است.

امام جمعه تبریز سرانه مطالعه را بسیار نگران کننده دانست و گفت: برای رسیدن به سرانه مطالعه ایده آل در جامعه همت دستگاه های فرهنگی لازم است.

وی  با اشاره به پیشرفت‌های حوزه تکنولوژی و گرایش مردم به سمت فضای مجازی و استفاده از کتاب‌های دیجیتال افزود: هیچ چیز جای کتاب را نمی‌دهد و بر همین اساس همه مسئولان و مردم باید در راستای توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی تلاش کنند.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم با تاکید بر پشتیبانی خیران از حوزه کتاب و کتابخانه ها گفت: پشتیبانی خیران از این حوزه مصداق بارز عمل به فریضه و فرهنگ وقف است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به بازدید ۲ ساعته خود از نمایشگاه مطبوعات تبریز گفت: دیروز با حضور در سالن شهریار نمایشگاه بین‌المللی تبریز از غرفه‌های رسانه‌ها و مطبوعات استان بازدید و با اصحاب رسانه گفتگو کردم.

امام جمعه تبریز با تقدیر از فعالیت های همه رسانه های مکتوب و دیجیتال گفت: نمایشگاه مطبوعات تبریز پررونق و بانشاط بود و امیدوارم این روحیه در نوشته های خبرنگاران متجلی و به جامعه هم منتقل شود.

دهمین نمایشگاه مطبوعات آذربایجان شرقی همزمان با هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز از ۲۹ مهر تا ۴ آبان در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تبریز – سالن شهریار برگزار می‌شود./*

  • نوشته شده
  • در شنبه 4 آبان 1398
  • ساعت 09
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh