امـروز : پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403
تاریخ : سه شنبه 7 آذر 1396
کد 1939

نخبگان علمی نیروی محرک پیشرفت و توسعه همه جانبه کشور هستند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: نخبگان علمی و دانشمندان علاوه بر اینکه مایه غرور و افتخار ملی هستند، نیرویی محرک برای پیشرفت و توسعه همه جانبه کشور به حساب می آیند.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلیمن سید محمدعلی آل هاشم در دیدار با دکتر شهرام رضاپور یکی از صد دانشمند و نخبه علمی جهان، با بیان اینکه استعدادهای برتر علمی در پرتو تربیت نسلی جوان بر پایه آموزه های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوجود آمده است، گفت: جوانان ایران بزرگ با تقویت باورهای دینی و ملی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به دنبال قطع وابستگی ها توانایی های خود را به کار گرفتند تا کشوری پیشرفته و قدرتمند داشته باشیم.

امام جمعه تبریز افزود: نخبگان و فرزانگان علمی در همه زمینه ها با تلاش های شبانه روزی و با احساس مسئولیت وارد عمل شدند و به برکت این حضور هوشمندانه ایران اسلامی امروز قدرتی بی نظیر در عرصه های مختلف تولیدی و صنعتی است.

نماینده ولی فقیه در استان موفقیت در حوزه فناوری های نو و پیشرفته و همچنین انرژی هسته ای را نمونه ای بارز از این سربلندی ها دانست.

وی با اشاره اینکه ارتباط مراکز علمی و دانشگاهی و مسئولان اجرایی باید تنگاتنگ باشد، گفت: مقام معظم رهبری با تأکید به این موضوع معتقد هستند خودباوری و اعتماد به نفس از ویژگی های جوانان ایرانی است و باید مسئولان بر اساس این دو عنصر چرخ های حرکت در مسیر پیشرفت و توسعه همه جانبه کشور به نخبگان علمی بسپارند.

حجت الاسلام والمسلیمن سید محمدعلی آل هاشم توجه به موضوع اقتصاد مقاومتی را از رویکردهای مهم مراکز علمی عنوان کرد و افزود: اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال را از اهداف بزرگ نظام است که بواسطه ای آن میتوان بخش اعظمی از گره های اقتصادی را باز کرد و فضای کسب و کار را بهبود بخشید.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی اظهار داشت: جامعه دانشگاهی و نخبگان علمی باید نتایج تحقیقات و پژوهش های خود را در راستای رشد و بالندگی اقتصادی کشور جهت دهند.

وی، نقش نخبگان را در شکل دهی و انگیزه بخشی به نسل جوان، بسیار مهم برشمرد و گفت: نخبگان می توانند با تلاش نشاط آور خود به عنوان یک موتور محرکه، نسل جوان یعنی سرمایه های اصلی کشور را به کار و تلاش ترغیب کنند.

حجت الاسلام والمسلیمن آل هاشم افزود: جمهوری اسلامی ایران باید به کشوری پیشرفته، قدرتمند، سرشار از معنویت و ایمان و برافرازنده پرچم تمدن نوین اسلامی تبدیل شود که برای رسیدن به این اهداف والا، اهمیت دادن به نخبگان و قدر دانستن این نعمت الهی امری ضروری است.

در این دیدار دکتر شهرام رضاپور با قدردانی از توجه نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی  به جامعه دانشگاهی و نخبگان علمی گفت: این موفقیت علمی هدیه الهی و محصول تفکر نظام اسلامی و خون شهیدان ایران و انقلاب است که من آن را به سردار سلیمانی و روح پاک شهیدان این مرز و بوم تقدیم میکنم.

در پایان این دیدار نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلیمن آل هاشم از دکتر شهرام رضاپور عضو هیأت علمی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان که در زمره یک درصد برتر دانشمندان و نخبگان علمی جهان قرار گرفته است تجلیل کرد.

شایان ذکر است بنا به اعلام مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)، براساس داده‌های منتشر شده از پایگاه طلایه‌داران علم تامسون رویترز، شهرام رضاپور در زمره یک درصد برتر دانشمندان و نخبگان علمی جهان قرار گرفته است.

پایگاه طلایه‌داران علم تامسون رویترز (ISI-ESI ) بر اساس فعالیت ۱۰ سال اخیر پژوهشگران به ارائه فهرستی از دانشمندان برتر دنیا می‌پردازد و هر دو ماه یک بار بر اساس آخرین تحولات در شبکه علم بین‌الملل به روز رسانی می‌شود.

معیار انتخاب پژوهشگران برتر، تعداد استنادهای صورت گرفته به تولیدات علمی آن در رشته و حوزه‌های موضوعی ۲۲گانه است. بر همین اساس پژوهشگرانی که بر اساس مقالات چاپ شده خود بالاترین استناد را داشته‌اند مرتب‌سازی و سپس یک درصد برتر در حوزه‌های موضوعی مختلف انتخاب و به عنوان نخبگان برتر معرفی می‌شوند./*

  • نوشته شده
  • در سه شنبه 7 آذر 1396
  • ساعت 11
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh