امـروز : پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403
تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
کد 19756

امام جمعه تبریز تاکید کرد؛ ضرورت تحصیل علم و ارتقاء آگاهی سیاسی در دانشگاه ها

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: دانشگاه ها محلی برای تحصیل علوم مختلف و کلاس آگاهی سازی سیاسی، بصیرت افزایی برای نسل جوان هستند تا در روز بحران تصمیم درست بگیرند.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم به مناسبت هفته پژوهش در جمع دانشجویان و اساتید دانشگاه فنی و حرفه ای استان با بیان اینکه رمز موفقیت دانشجویان و پیشرفت کشور؛ تحصیل و ارتقاء علم است، گفت: امروزه به بحث پژوهش و تحقیقات در دانشگاه ها و حوزه علمیه توجه بیشتری می شود، اما خیلی از این رساله ها و پایان نامه در کتابخانه خاک میخوردند.

امام جمعه تبریز افزود: هرچند ارائه و تألیف مقالات امتیاز است، اما باید این مقالات در راستای رفع نیازهای کشور اقتصاد مقاومتی مدنظر رهبر معظم انقلاب باشد.

وی با اشاره به ۲۷ آذرماه؛ روز وحدت حوزه و دانشگاه گفت: این روز بهانه ای است تا به یاد آرمان های شهید مفتح و دیگر شهدای سنگر علم و تحصیل باشیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی وحدت حوزه و دانشگاه را از برکات انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: بعد از انقلاب حوزویان با علوم دانشگاهی آشنا شدند و علوم قرآنی، فلسفه، تفسیر، حدیث و برخی دروس دیگر از حوزه ها وارد دانشگاه ها شد و این مهم باعث ایجاد تعامل دو سویه بود که شهیدان مطهری، بهشتی و باهنر از بنیانگذاران این تفکر بودند.

امام جمعه تبریز در ادامه با اشاره به ظرفیت اشتغال زایی دانشگاه فنی و حرفه ای گفت: قرارگیری علم و عمل در کنار هم در این دانشگاه باعث شده تا فارغ التحصیلان آن با مهارت کافی وارد جامعه شوند و این موضوع زمینه اشتغال جوانان را در رشته های مختلفی فنی و صنعتی فراهم آورده است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با تاکید بر اینکه دانشگاه ها اثرگذارترین نهاد در کشور هستند، گفت: اولویت اصلی دانشگاه ها باید ارتقاء سطح تحصیلی دانشجویان و افزایش بصیرت سیاسی جوانان باشد.

وی با بیان اینکه دانشگاه ها باید سیاسی باشند اما سیاست زده نباشند، گفت: دانشگاه ها نباید جولانگاه احزاب و گروه های سیاسی باشد اما مراکز علمی و آموزشی باید نسبت به مسائل کشور آگاه ترین افراد باشند و باید برای افزایش بصیرت سیاسی کلاس های روشنگری در دانشگاه ها برگزار شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی از دانشجویان فعال در تشکل های دانشجویی هم خواست در کنار فعالیت در این مجموعه ها به لحاظ تحصیلی در بالاترین سطح باشند./*

  • نوشته شده
  • در چهارشنبه 27 آذر 1398
  • ساعت 05
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh