امـروز : جمعه 31 فروردين 1403
تاریخ : چهارشنبه 4 دي 1398
کد 19856

امام جمعه تبریز عنوان کرد؛ شهرک های صنعتی بستری مناسب برای ایجاد خوشه های صنعتی در سیستم اقتصادی کشور هستند

امام جمعه تبریز گفت: قرارگیری صنایع در کنار یکدیگر نظارت ها را هم بهتر و دقیق تر میکند و راندمان تولید واحدها را ارتقاء می بخشد.\r\n\r\n

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در دیدار اعضای هیات مدیره و شورای معاونین شرکت شهرک های صنعتی با بیان اینکه در شهرک های قرارگیری صنایع در کنار یکدیگر فاصله بین اجزای تولید را کم و زنجیره تولید را با بهترین فرمول شکل میدهد، گفت: شهرک های صنعتی نقاط جغرافیایی در اقتصاد کشور و محل تمرکز صنایع مختلف هستند که بستری مناسب برای ایجاد خوشه های صنعتی در سیستم اقتصادی کشور به حساب می آیند.

وی برنامه ریزی صحیح و بررسی همه جانبه برای احداث شهرک های صنعتی را از وظایف این شرکت عنوان کرد و گفت:

احداث شهرک های صنعتی و همین طور ایجاد امکانات زیر بنایی و ارائه خدمات ضروری برای متقاضیان که برای ایجاد واحدهای صنعتی تمایل دارند و همینطور تأسیس شرکت های صنعتی به منظور احداث شهرک های صنعتی جدید با رعایت سیاست های عمومی دولت در رابطه با توسعه صنایع در کشور از اهداف اصلی شرکت شهرک های صنعتی است.

نماینده ولی فقیه در استان ایجاد عملیات و خدمات لازم در تمامی زمینه های فنی، مالی، اداری، آموزشی و بازرگانی برای گسترش تأسیسات زیر بنایی شهرک های صنعتی را از اهداف اصلی شرکت شهرک های صنعتی عنوان کرد و گفت: هر نوع فعالیت که موجب تسهیل در تحقق اهداف قانون موضوع شرکت ها از جمله احداث، اجرا و اداره امور شهرک های صنعتی و نظارت بر آن از دیگر وظایف این شرکت ها است.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه بدون شک ما میتوانیم برای کسب مزیت رقابتی و سهم بیشتر در بازار برای اهداف اصلی از تمام سازمان ها در این شهرک ها استفاده کنیم، گفت: کلیه اموری که به هماهنگی نیاز دارد برای استفاده مطلوب از امکانات شهرک های صنعتی به عهده شهرک ها است.

وی اظهار داشت: یکی از مهمترین برنامه هایی که باید به صورت جدی در دستور کار صنایع کوچک و شهرک های صنعتی قرار بگیرد شناسایی واحدهای صنعتی مستعد و دانش بنیان است‌.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم حمایت از شرکت های دانش بنیان را وظیفه شهرک های صنعتی دانست و گفت: آسیب شناسی و بهبود فضای کسب و کار و انجام اقدامات موثر برای ظرفیت بیشتر صنایع و پشتیبانی از راه اندازی مجدد واحدهای دیگر و غیر فعال از دیگر وظایف این شرکت ها است.

وی با اشاره به مسئولیت های اجتماعی شرکت های صنعتی اقدامات لازم برای بهبود معیشت عمومی، سلامت و عدالت از مسئولیت های اجتماعی شرکت های صنعتی است./*

  • نوشته شده
  • در چهارشنبه 4 دي 1398
  • ساعت 12
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh