امـروز : چهارشنبه 26 ارديبهشت 1403
تاریخ : چهارشنبه 25 دي 1398
کد 20084

موکب های حسینی حافظ آرمان های انقلاب و آموزه های عاشورا هستند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: موکب داری تنها به ایام خاص از سال منحصر نیست و خادمان موکب های حسینی حافظ آرمان های انقلاب، ارزش های اسلامی و آرمان امام حسین علیه السلام هستند.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم صبح امروز در مراسم تکریم و تجلیل از خادمان و خیران موکب های شهدای عاشورائیان استان با بیان اینکه به برکت خون سردار مقاومت ابهت آمریکا شکست، گفت: همانگونه که زندگی شهید سلیمانی با برکت بود شهادتش نیز موجب تقویت پایه‌های اسلام شد و دیدیم که در تشییع شهید و همرزمانش مردم چگونه حضور استثنایی داشتند.

امام جمعه تبریز با اشاره به فعالیت های اجتماعی سردار سلیمانی افزود: هر زمانی از موکب ها صحبت می شود باید از شهید قاسم سلیمانی یاد شود،  چرا که یکی از ابتکارات و اقدامات ارزشمند شهید سلیمانی راه اندازی ستاد عتبات عالیات و برپایی موکب ها در اربعین اباعبدالله(ع) بود.

وی با بیان اینکه در رفع آثار حوادث و بلایای طبیعی مانند سیل هم موکب ها نقشی ارزشمند داشتند، گفت: در ایام فروردین سال جاری که استان های خوزستان، لرستان، ایلام و گلستان درگیر سیل بود با دستور حاج قاسم موکب ها در این مناطق مستقر شدند و خدمات ارائه دادند.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم گفت: سپهبد شهید سلیمانی وحدت بین برادران شیعه و سنی را هم در عمل به منصه ظهور رساند و ارتباط تنگانگی با خانواده های معظم شهدای مدافع حرم داشت.

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر اینکه به برکت خون سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اُبهت آمریکا در دنیا شکسته شد، گفت: نباید اجازه دهیم این خون‌ها به هدر برود چرا که دشمن بیکار نخواهد نشست.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تجلیل از رسانه ملی در اطلاع رسانی و فرهنگ سازی خدمت رسانی در پیاده روی اربعین گفت: نقش صداوسیما در ترویج فرهنگ بازسازی عتبات عالیات و خدمات رسانی در موکب ها بسیار ارزشمند است و امیدواریم این نقش در آینده پررنگ تر شود./*

  • نوشته شده
  • در چهارشنبه 25 دي 1398
  • ساعت 13
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh