امـروز : جمعه 31 فروردين 1403
تاریخ : چهارشنبه 8 آذر 1396
کد 2027

دانشگاه ها، سنگر مبارزه با جنگ نرم و هجمه های فرهنگی دشمنان است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: در عصری که دشمن مأیوس از جنگ نظامی علیه ایران است، با ایجاد جنگ نرم درصدد سست کردن باورهای دینی و انقلابی مردم است، دانشگاه ها، باید سنگر مبارزه با این هجمه های فرهنگی دشمن باشد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در دیدار اعضای جامعه اسلامی دانشجویان تعدادی از دانشگاه های استان با بیان اینکه مقابله با جنگ نرم دشمن، با ابزار فرهنگی ممکن است، گفت: دشمن با سیاست های خصمانه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در صدد ضربه زدن به پیکر این نظام اسلامی است، اما چون از ترور های خونین و جنگ تحمیلی ۸ ساله نتیجه ای نگرفت از طریق جنگ نرم و تهاجم فرهنگی مبانی اعتقادی ملت ایران را نشانه گرفته است.

امام جمعه تبریز افزود: دشمن به دنبال ترویج مدگرایی، ناامید کردن جوانان به آینده کشور، ترویج مواد مخدر در بین جوانان کشور، ایجاد اختلاف بین قومیت ها و برادران سنی و شیعه، تضعیف مسئولان نظام و ولایت فقیه است که باید در برابر این هجمه‌‌ها برنامه‌ریزی قدرتمندی انجام گیرد.

حجت الاسلام والمسلیمن آل هاشم گفت: مقام معظم رهبری در تبیین جنگ نرم فرموده اند که دشمن به دنبال راه‌های نفوذ و استفاده از ابزارهای دیگری است که به ‌جای جسم، ذهن و روح و مبانی عقیدتی و فکری و فرهنگی ملت ما بخصوص نسل جوان و فرهیخته را هدف قرار دهد.

وی با اشاره با اینکه عدم تخصیص بودجه کافی و همینطور موازی‌کاری در فعالیت‌های فرهنگی از آفت‌های این حوزه است، گفت: انسجام بخشیدن به فعالیت‌های فرهنگی و انجام برنامه علمی، آموزشی و پژوهشی با پیوست فرهنگی باید از رویکرد های جوانان مشغول تحصیل در دانشگاه ها باشد .

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در بخش دیگری از صحبت های خود تحریم های استکبار را ظالمانه توصیف کرد و اظهار داشت: تحریم های دشمنان ایران طی چند سال گذشته به جنگ اقتصادی تبدیل شده که باید برای مقابله با آن مقاوم سازی و کاهش آسیب پذیری اقتصاد داخلی مراکز علمی و آموزشی پای کار باشند.

حجت الاسلام والمسلیمن آل هاشم افزایش تولید داخلی و ارتقاء کیفیت آن را از مؤلفه های اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: پرهیز از دولتی کردن اقتصاد، توجه به اهلیت افراد در واگذاری صنایع به بخش خصوصی، اعطای تسهیلات کم بهره به سرمایه گذاران توسط بانک ها و استفاده از پتانسیل های صنایع و معادن کشور از الزامات تحقق اقتصاد مقاومتی است و باید این موضوعات به همت جامعه دانشگاهی  به گفتمانی عمومی تبدیل شود.

امام جمعه تبریز با تأکید بر وحدت و همراهی تشکل های دانشجویی با بسیج دانشجویی گفت: به برکت نظام اسلامی و دور اندیشی امام راحل قبل از وقوع جنگ تحمیلی فرمان تشکیل ارتش بیست میلیونی را صادر کردند اما در آن زمان فلسفه تشکیل بسیج بر کسی روشن نبود ولی در دفاع مقدس و بعد از آن، هوشمندی امام بزرگوار و نقشه راهی که ایشان ترسیم کرده بودند آشکار شد.

وی افزود: نه تنها در دوران دفاع مقدس بسیج در کنار نیروهای مسلح سرنوشت جنگ تحمیلی را مشخص کرد ، پس از جنگ نیز نقش بسیج در عرصه‌ها گوناگون خدمات ارزشمندی را به نظام و انقلاب هدیه کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به نقش فرهنگ بسیج در دوران سازندگی و بعد از پیروزی آن اظهار داشت: فرهنگ بسیج در جریان مبارزه با گروه‌های تکفیری هم بسیار کارساز بود و پایمردی ها و جانفشانی های رزمندگان اسلام و مردان و زنان بسیجی استکبار را در اجرای نقش های شوم خود ناکام گذاشت.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: در حال حاضر فرهنگ بسیج عالم گیر شده است و نقش بسیجیان در توسعه و آبادانی جای جای ایران اسلامی ابعاد تازه ای به خود میگیرد و مردم منطقه نیز در کشورهای عراق و سوریه با تأسی از این فرهنگ خاک و ناموس و هویت خودشان در برابر گروه های ترویستی، تکفیری محافظت کردند.

در ابتدای این دیدار تعدادی از اعضای جامعه اسلامی دانشجویان در راستای دغدغه های علمی، آموزشی و فرهنگی  به بیان نکته نظرات خود پرداختند./*

  • نوشته شده
  • در چهارشنبه 8 آذر 1396
  • ساعت 03
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh