امـروز : دوشنبه 10 ارديبهشت 1403
تاریخ : چهارشنبه 23 بهمن 1398
کد 20330

قطع وابستگی به درآمد نفت؛ مقاوم سازی اقتصاد ملی است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: با قطع وابستگی به درآمدهای نفتی و درسایه خودباوری و خوداتکایی، تولید ملی رونق و اقتصاد مقاوم میشود.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در بازدید از خطوط تولید گروه صنعتی تراکتورسازی تبریز با بیان اینکه عبور از بحران ها و مشکلات اقتصادی باید خودباور و خود اتکا باشیم، گفت: به برکت پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، همت و استعدادهای متخصصان داخلی در راستای قطع وابستگی به درآمدهای نفتی به کار گرفته شده است تا تولید ملی رونق یابد.

امام جمعه تبریز وابستگی به درآمدهای نفتی را خیانتی بزرگ از سوی رژیم پهلوی عنوان کرد و گفت: براساس تدابیر رهبر معظم انقلاب اسلامی که راه برون رفت از مشکلات را در عمل به راهبرد اقتصاد مقاومتی تبیین فرموده اند، باید تولید داخلی رونقی روز افزون داشته باشد تا وابستگی به درآمدهای نفتی کاهش یابد. وی یکی از الزامات اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری را مصرف تولید داخلی دانست و اظهار داشت: ترویج فرهنگ مصرف تولیدات ملی و جلوگیری از اسراف در جامعه از دیگر الزامات تحقق این راهبرد است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه برای تحقق راهبرد مقاوم سازی اقتصاد باید بانک ها وارد میدان شوند، گفت: ارائه تسهیلات کم بهره به تولیدکنندگان و کارآفرینان راه برای عبور از شرایط سخت اقتصادی در شرایط کنونی است.

امام جمعه تبریز ادامه داد: در اقتصاد مقاومتی دولت نباید دست اندرکار امور اقتصادی باشد، بلکه این مهم را باید به مردم واگذار کرد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با تاکید بر اهلیت افراد در واگذاری ها گفت: تنها دارای منابع مالی بیشتر نباید ملاک واگذاری مجموعه های اقتصادی به افراد باشد. وی در ادامه با اشاره به ظرفیت های بالقوه گروه صنعتی تراکتورسازی تبریز برای تولید و صادرات محصولات با کیفیت به بازارهای داخلی و خارجی گفت: افزایش ضریب مکانیزاسیون در بخش کشاورزی با بکارگیری امکانات فنی و مهندسی و ایجاد اشتغال در سطح استان باید از اولویت های این مجموعه باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه توجه به نیروی انسانی فداکار، متدین و پرتلاش و جوان یکی از اصلی ترین اولویت ها است، گفت: تا نیروی انسانی با انگیزه و قوی وجود نداشته باشد تلاش ها برای رسیدن اهداف ترسیم شده موفق نخواهد شد./*

  • نوشته شده
  • در چهارشنبه 23 بهمن 1398
  • ساعت 12
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh