امـروز : شنبه 29 ارديبهشت 1403
تاریخ : چهارشنبه 2 مرداد 1398
کد 20480

جذب حداکثری جوانان در نماز جمعه اولویت باشد

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: ستادهای نماز جمعه باید با برنامه ریزی های مدون و کارهای ابتکاری در راستای جذب حداکثری جوانان به نمازهای جمعه گام های موثر بردارند.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در دیدار اعضای ستادهای برگزاری نماز جمعه استان توجه به محتوای خطبه های نماز جمعه را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید نمازهای جمعه را از شکل سنتی گذشته در بیاوریم و با طرح های نوآورانه در جهت جذب حداکثری جوانان گام های اثرگذار برداریم.

امام جمعه تبریز افزود: ستادهای نماز جمعه نباید کارهای خود را تنها به روز جمعه و برگزاری نماز متمرکز کنند بلکه در طول هفته برای برگزاری هرچه باشکوه تر این فریضه عبادی و سیاسی برنامه ریزی داشته باشند. وی با یادآوری اینکه ستادهای نماز جمعه همراه و همکار ائمه محترم جمعه هستند، گفت: ستادهای برگزاری نماز جمعه باید نسبت به مسائل سیاسی روز حساسیت و توجه داشته باشند و با جمع بندی آنها ائمه جمعه را در ایراد خطبه های پر محتوا کمک کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر بسترسازی به حضور حداکثری جوانان در نمازهای جمعه گفت: ائمه محترم جمعه شهرها باید در خطبه های نماز جمعه به مسائلی پرداخت کنند که درد جامعه و آن منطقه باشد و مشکلات جوانان در حوزه اشتغال و ازدواج را بیشتر مدنظر قرار دهند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه محل نماز جمعه باید مکانی برای حل مشکلات جامعه خصوصاً نیازمندان باشد، ادامه داد: تشکیل صندوق قرض الحسنه برای دستگیری از نیازمندان و استفاده از ظرفیت خیران برای کمک به ازدواج جوانان با تسهیلات کم بهره یکی از مسائلی است که ستادهای برگزاری نماز جمعه میتوانند در آن نقش آفرین باشند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به بهرگیری از توانمندی های جوانان در برگزاری هرچه باشکوه تر نماز جمعه گفت: برگزاری نشست های دوره ای با جوانان و امام جمعه و همچنین مسئولان برگزاری نماز جمعه و تعیین وقت برای سخنرانی جوانان پیش از خطبه های نماز جمعه میتواند در جذب این قشر فعال به نماز جمعه موثر باشد. وی با تاکید بر تدوین برنامه های مدون برای تهاجم فرهنگی و فرهنگ غیر دینی دشمنان گفت: ایجاد کرسی های همفکری بین علما و جوانان و فعالان فرهنگی و سیاسی میتواند یکی از راه های جذب اقشار و سلایق مختلف به نمازهای جمعه باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با یادآوری بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با ائمه جمعه سراسر کشور گفت: از نظر معظم له خطبه ایده‌آل تقریباً نیم ساعت است و ائمه جمعه باید در خطبه های خود به مسائل و مشکلات شهر و منطقه خود بیش از هر موضوع دیگری بپردازند.

امام جمعه تبریز تشکیل میزهای پاسخ گویی به مسائل شرعی، میزهای خدمت برای دیدار چهره به چهره مردم و مسئولان برای رفع مشکلات و برگزاری جمع خوانی قرآن کریم توسط قاریان و حافظان نوجوان و جوان را از دیگر راه های جذب مرم به نماز جمعه عنوان کرد.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم ایجاد مهدهای کودک برای نگهداری از فرزندان خردسال نمازگزاران را هم متذکر شد و گفت: در راستای تامین رفاه حال نمازگزارن و آشنایی فرزندانمان با آموزه دینی و سیاسی نماز جمعه ستادهای برگزاری نماز به ایجاد خانه و مهدهای کودک اهتمام داشته باشند. وی تبلیغ برای نماز را هم متذکر شد و گفت: ستادهای نماز جمعه وظیفه دارند با کارهای تبلیغی و تبیینی و چاپ نشریات فرهنگی داخلی، حضور حداکثری را در نمازهای جمعه فراهم آورند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر سادگی در رفت و آمدهای مسئولان برگزاری و ائمه جمعه در نمازهای جمعه گفت: برای ورود و خروج ائمه جمعه نباید درب های اختصاصی در نظر گرفته شود.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم حذف حائل بین مردم و مسئولان و ایجاد فضای شاد و مفرح برای نمازگزاران، ایجاد خیمه های سلامت با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و هلال احمر و ارائه خدمات رایگان در حوزه های بهداشتی را از دیگر وظایف ستادهای برگزاری نماز جمعه برای جذب حداکثری بیان کرد.

امام جمعه تبریز از ائمه جمعه شهرهای محتلف خواست در خطبه های اول نماز به بیان مسائل تربیتی و موضوعات اجتماعی توجه داشته باشند./*

  • نوشته شده
  • در چهارشنبه 2 مرداد 1398
  • ساعت 18
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh