امـروز : يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
تاریخ : شنبه 10 اسفند 1398
کد 20547

مردم ایران؛ پیروز آزمون انتخابات دوم اسفند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: با نگاهی به واقعیت های درس ‏آموز و عبرت‏ انگیز انتخابات؛ مردم پیروز آزمون دوم اسفند شدند.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم در پی تعطیلی نماز جمعه تبریز در قالب پیام صوتی در مورد مسائل و موضوعات روز با مردم استان صحبت کرد.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به برگزاری انتخابات باشکوه دوم اسفند مردم را بزرگترین برنده این آزمون عنوان کرد و گفت: ۲۵۰ نفر در این انتخابات از سراسر کشور به مجلس شورای اسلامی راه یافتند که ترکیب و مجلس آینده روشن شده است.

امام جمعه تبریز با اشاره به جنگ ۱۰ ماهه استکبار علیه انتخابات دوره یازدهم مجلس گفت: از اوایل سال ۹۸ ماشین تبلیغاتی دشمن برای تاثیر بر انتخابات مجلس یازدهم به راه افتاد؛ دشمن تقریبا میدانست که این مجلس و ترکیب نمایندگان آن گفتمان انقلاب اسلامی و مقاومت را تقویت خواهد کرد و سد مستحکمی فرا روی خواسته های آنان خواهد شد، رصد سخنان و مواضع جبهه استکبار و عناصر داخلی آنها در این ۱۰ ماه به روشنی گواه این ادعا است.

حجت الاسلام والمسلمین با اشاره به سخنان سفیر انگلیس در اوایل مهرماه سال جاری گفت: سفیر انگلیس در تهران گفته بود باید تمام برنامه های خود را متمرکز بر جلوگیری از راهیابی نمایندگان انقلابی به مجلس بکنیم، در واقع بخش زیادی از فشار حداکثری و رسانه دشمن برای جلوگیری از تشکیل مجلس انقلابی بود که از آبان ماه شدت گرفت و هر روز بر شدت آن اضافه شد.

امام جمعه تبریز افزود: دشمن برنامه های خود را از آشوب سازی فرصت طلبانه در اقدام بدون اطلاع در افزایش قیمت بنزین شروع کرد و دو قطبی سازی پرحجم رسانه‏ای داخلی و خارجی برای جنگ و صلح، مقاومت و امنیت، مقاومت و معیشت ادامه داد. وی گفت: تشدید التهابات اقتصادی در بازار ارز و دلار و ماشین، جوسازی تبلیغاتی از سوی شبکه‏های معاند برای تحریم انتخابات و القای تحریم انتخابات توسط برخی عناصر تجدید نظر طلب داخلی را از دیگر اقدامات مذبوهانه دشمن عنوان کرد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم تخریب گسترده شورای نگهبان، فضاسازی دروغین برای رد صلاحیت‏ها را یادآور شد و  ادامه داد: سوء استفاده‏های فرصت طلبانه از حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی؛ در یکی دو ماه اخیر و حتی در روزهای اخیر منتهی به دوم اسفندماه، بر حجم این تخریب‏ها افزوده شد به گونه‏ای که فضای تبلیغات انتخاباتی بعضاً تحت الشعاع آن تخریب‏ ها قرار می‏گرفت.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی افزایش مشکوک دلار و سکه و ماشین، پخش اخبار ضد و نقیض از فوت شجریان، دروغ پردازی رسانه‏ای برای شکنجه و آزار یک زندانی زن، سوء استفاده از انتشار خبر ویروس کرونا، قرار دادن ایران در لیست سیاه اف. ای. تی. اف در روز جمعه انتخابات را بخش دیگری از برنامه های تخریبی دشمن عنوان و گفت: جلوگیری از مشارکت حداکثری و جلوگیری از راهیابی نمایندگان انقلابی به مجلس را دو هدف عمده از طرح این مسائل توسط دشمن بود.

امام جمعه تبریز سخنان پیش از درس خارج فقه رهبر حکیم انقلاب اسلامی را یادآور شد و گفت: معظم له فرمودند «شما میدانید که علیه شرکت مردم در انتخابات چه حجمی کار شد؛ در فضای مجازی، در دستگاه‏های گوناگون، از هر عاملی که توانستند، استفاده کردند. حالا نه در این چند روز اخیر؛ از یک ماه پیش، از دو ماه پیش: «اینکه انتخابات نیست، اینکه انتخاب واقعی نیست، اینکه شورای نگهبان چنین کرده» و از این قبیل حرفها، هر چه نزدیک‏تر شدیم، این حجم بیشتر شد؛ حالا آخری هم این بیماری جدید که این هم شد یک بهانه؛ شب پنج‏شنبه که جمعه‏اش انتخابات بود، خبر بُروز این ویروس و این بیماری در قم مثلاً داده شد، دشمن از سحر پنج‏شنبه شروع کرد تبلیغات کردن که «مردم مبادا بروید در صف انتخابات بِایستید، در صف رأی دادن بِایستید، آنجا چنین است، چنان است، بیماری هست، مرض هست، ویروس هست»؛ ببینید! یعنی از کم‏ترین فرصتی استفاده کردند و نگذاشتند حتّی چند ساعت هدر برود؛ بلافاصله شروع کردند به گفتن و دائم تأکید کردند.»

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به مشارکت مقبول و آگاهانه مردم؛ و مختصات درس‏آموز آن گفت: با وجود تمام تلاش‏های سازماندهی شده دشمن مبنی بر انصراف مردم از شرکت و عدم انتخاب نمایندگان انقلابی، این خواسته دشمن محقق نشد و هم شرکت مقبول مردم اتفاق افتاد و هم در یک انتخاب مثال زدنی اکثریت نمایندگان مجلس از کاندیداهای انقلابی، انتخاب شدند. وی با بیان اینکه انتخابات مجلس یازدهم با شرکت حدود ۲۵ میلیون نفر و مشارکت ۴۳ درصدی مردم، دارای ویژگی‏هایی است که باید به آن توجه کرد، ادامه داد: این انتخابات بر خلاف شایعات و جوسازی‏هایی که انجام شده و می‏شود می توان گفت یک انتخابات رقابتی بود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: علی رغم همه دو قطبی‏های ایجاد شده، مردم بدون توجه به آن، به کاندیداهایی که می‏پسندیدند رأی دادند و مشارکت مردم در پی یک جنگ سنگین و سهمگین ادراکی و شناختی، کاملاً مقبول و ملت ما از این جهت شایسته تحسین و تقدیر است.

امام جمعه تبریز ترکیب برآمده از این انتخابات و راهیابی ۲۴۰ نماینده جدید و پوست اندازی بی سابقه ترکیب مجلس بسیار معنادار و درس آموز دانست و ادامه داد: فراهم کردن حضور بیشتر جوانان مؤمن و نخبه و انقلابی و کاربلد در مجلس از جمله مختصات این انتخابات است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: این انتخابات زمینه تقویت گفتمان انقلابی و مقاومت را برای مقابله با گفتمان سازش و انفعال، فراهم کرده است و همچنین خط بطلان مردم، بر آرزوها و خواسته‏ های استکبار و عوامل داخلی آنها در راه پیش روی کشور است. وی تاکید کرد: انتخابات مجلس یازدهم چنانچه از ترکیب برآمده از آن هویداست؛ می‏تواند نماد یک مجلس قوی و انقلابی برای حرکت سریعتر و صحیح تر در مسیر گام دوم انقلاب اسلامی باشد.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه استکبار جهانی در ماههای اخیر و با راهبرد فشار حداکثری در پی تحقق دو هدف بود یکی انصراف مردم از انتخابات و جلوگیری از راهیابی مجلس انقلابی، گفت: با توجه به فضای پسا انتخابات و شرایط حاکم بر کشور که نیاز به آرامش بیشتر دارد، به نمایندگان منتخب توصیه میکنم تمرکز مباحث در خطبه‏ها و سخنرانی‏ها، محوریت بیانات حضرت آقا در تشکر عمیق از ملت ایران و مقاومت هوشمندانه ایشان باشد.

امام جمعه تبریز تاکید کرد: در تحلیل دلایل کاهش مشارکت، به جنگ ترکیبی دشمن ضریب داده شده و از تحلیل تک ساختی پرهیز گردد و به یک بسته عوامل بهم پیوسته با ضریب دهی جنگ شناختی دشمن چنانچه در سخنان اخیر حضرت آقا پیدا است، پرداخته شود.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم با بیان اینکه نگاه معطوف به آینده یک ضرورت است، به نمایندگان منتخب توصیه کرد: معطل هفتم خردادماه ۹۹ افتتاح مجلس دوازدهم نمانند و از آنجا که ترکیب مجلس تقریباً جدید است، فرصت را مغتنم شمرده و با کار کارشناسی دقیق، از اولین روز تشکیل مجلس دوازدهم دامن همت را برای رفع مشکلات فوریتی و میان مدت مردم بالا بزنند و زمینه را یک مشارکت حداکثری و مطلوب برای تشکیل دولت جوان انقلابی فراهم سازند./*

  • نوشته شده
  • در شنبه 10 اسفند 1398
  • ساعت 11
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh