امـروز : يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
تاریخ : شنبه 10 اسفند 1398
کد 20549

امامان معصوم قرارگاه های برکت الهی هستند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: امامان معصوم قرارگاه های برکت الهی هستند که امام جواد علیه السلام در بین ائمه معصومین به برکت اعظم معروف است.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم در پی تعطیلی نماز جمعه تبریز در قالب پیام صوتی در مورد مسائل و موضوعات روز با مردم استان صحبت کرد.

امام جمعه تبریز با اشاره به مناسبت های این هفته و میلاد با برکت امام جواد علیه السلام گفت: امامان معصوم قرارگاه های برکت الهی هستند که امام جواد علیه السلام در بین ائمه معصومین به برکت اعظم معروف است. وی در ادامه با یادآوری ابعاد برکات وجودی امام نهم شیعیان گفت: نخست اینکه وجود امام جواد دلیل و برهان حقانیت امام هشتم علیه السلام است و چون امام رضا تا ۴۶ سالگی صاحب اولاد نشده بودند تولد امام جواد تجلی کوثر برای ایشان بود.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم با بیان اینکه وجود امام جواد علیه السلام مایه آرامش وجودی امام رضا علیه السلام بود، افزود: امامت اٌمت اسلام با وجود سن کم و تجربه شرایط سخت در رهبری و هدایت جامعه اسلامی به مدت ۱۷ سال و شباهت آن به دوران حضرت موسی داشت.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با استناد به فرمایشی از امام رضا (ع) گفت: امام نهم شیعیان علاوه بر طهارت به دلیل اینکه مادری پاک مثل حضرت مریم داشت به حضرت عیسی مسیح شباهت داشت و همچنین به دلیل تبیین آیین موسوی که توسط علمای فاسق یهود به انحراف کشیده شده بود و ایجاد آمادگی برای آمدن پیامبر موعود از برکات وجودی امام جواد علیه السلام است.

امام جمعه تبریز افزود: امام جواد علیه السلام ایمان به مهدویت را تقویت کرده بود و تفکیک تفصیل حق از برکات از دیگر برکات وجودی آن حضرت به حساب می آید.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در ادامه با اشاره به حوادث غیرمترقبه رخ داده در استان لرستان و آذربایجان غربی گفت: عزیزانی که در سیل لرستان و زلزله شهرستان قطور آذربایجان شرقی دچار حادثه شدند؛ نیازمند توجه و خدمات مجدانه و تلاش های شبانه روزی هستند تا آلام آنها تسکین یابد. وی رحلت عالم مجاهد و منادی اخلاق و تقوا، روحانی عالیقدر جناب حجت‌الاسلام والمسلمین آقای «شیخ محمد فاضل مرندی» را هم یادآور شد و گفت: ایشان جلوه تمام نمای اندیشه های والا و اثرگذار روحانیت در جامعه اسلامی بود که بیش از نیم قرن عمر بابرکت خود را در راه تبلیغ دین اسلام صرف کرده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی افزود: این عالم بزرگوار در دوران انقلاب اسلامی در کنار آیت الله قاضی طباطبایی(ره) شهید محراب، نقش موثری در آگاه سازی مردم و به ثمر رسیدن پیروزی انقلاب اسلامی داشت.

امام جمعه تبریز این ضایعه را به جامعه روحانیت، شیعیان اهل بیت(علیهم السلام)، مردم شریف استان آذربایجان شرقی و اهالی نجیب، ولایتمدار شهرستان مرند و همچنین خانواده محترم ایشان تسلیت گفت.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم خبر تأسف و تأثر بار رحلت عالم جلیل القدر؛ محقق نستوه، اندیشمند متعهد و مورخ نامدار حضرت استاد حاج سید هادی خسروشاهی رضوان الله علیه را هم یادآور شد و گفت: ایشان که فرزند برومند حضرت آیت الله حاج سید مرتضی خسروشاهی بود، در طول عمر پر برکت خویش در راه پاسداری از اندیشه و فرهنگ اسلامی تلاشی خستگی ناپذیر داشت. وی با بیان اینکه تألیف بالغ بر ۸۰ جلد کتاب تنها بخشی از آثار این اندیشمند فرهیخته است، افزود: تحقیق و تألیف آثار ارزشمند و ارتباط مستمر با مجامع فرهنگی و مطبوعات جهان اسلام از خدمات اثرگذار این اندیشمند فرهیخته است.

نماینده ولی فقیه در استان در ادامه با اشاره به هفته منابع طبیعی و روز درختکاری گفت: حفاظت از محیط زیست وظیفه همگانی است و هرگونه تخریب محیط زیست که جلوه آفرینش را از بین ببرد؛ وسوسه ابلیس است و در این رابطه قرآن می فرماید یکی از کارهای شیطانی تغییر ساختار آدم و عالم است.

امام جمعه تبریز افزود: درختکاری هم از اهمیت والایی برخوردار است و باید در این هفته با اهتمام به درختکاری از محیط زیست مواظبت لازم را داشته باشیم./*

  • نوشته شده
  • در شنبه 10 اسفند 1398
  • ساعت 12
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh