امـروز : پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403
تاریخ : شنبه 16 فروردين 1399
کد 20680

توانایی در همراهی صبورانه استقامت در این راه از ویژگی های اصلی منتظران موعود است

سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در برنامه تلویزیونی پیام جمعه شبکه استانی سهند

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در برنامه تلویزیونی پیام جمعه شبکه استانی سهند با بیان اینکه همراهی صبورانه با امام زمان(عج)؛ کلید خوشبختی است، گفت: این نکته گویای این حقیقت است، کسی که می‏خواهد یار امام زمان باشد باید استطاعت داشته باشد، استطاعت در معیت صبورانه و استقامت در همراهی با حضرت؛ و این واقعاً سخت است.

امام جمعه تبریز اضافه کرد: به همین دلیل امام باقر(ع) فرمودند: «اگر مردم می‏دانستند که حضرت قائم(ع) وقتی خروج می‏نماید، چه خواهد کرد، بیشترشان دوست می‏داشتند که او را نبینند، چرا که عدل مهدوی، استمرار عدل علوی است که خیلی‏ ها مثل ناکثین، قاسطین، مارقین و قاعدین نتوانستند آن عدل محض را تحمل کنند.

وی با بیان اینکه اطاعت؛ شرط اصلی همراهی است، گفت: اگر به این آیه کلیدی توجه کنیم، به خوبی درمی‏ یابیم که شرط اصلی همراهی، اطاعت است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: براساس آیه ۶۹ سوره نساء النَّبِیِّین»،«الصِّدِّیقین»،«الشُّهَداء»و«الصَّالِحین» دارای بزرگ و سیّدی هستند و بسی واضح است که؛ سیّد النبیین، حضرت رسول اکرم، سیّد الصدیقین، حضرت امیرالمومنین، سیّد الشهداء، امام حسین، سیّد الصالحین، حضرت اباصالح آقا امام زمان(عج) است. این اطاعت در سه مرحله‏ی اعمال، اخلاق و اعتقاد باید بسط داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان در ادامه با اشاره به میلاد حضرت علی اکبر(ع) گفت: امام حسین(ع) از حضرت علی اکبر(ع) چنین توصیف می‏فرماید: «أَشْبَهُ النَّاسِ خَلْقاً وَ خُلُقاً وَ مَنْطِقاً بِرَسُولِ الله»

امام جمعه تبریز گفت: درحقیقت بزرگ‏ترین و والاترین وصفی است که می‏توان از آن حضرت داشت و در واقع مصداق‏نمایی از انسان کاملی است که تمام عرفاء در کتب خویش به تبیین شخصیت آن پرداخته‏ و می‏پردازند. این بیان سیدالشهداء درباره فرزند ارشدشان به این معناست که علی اکبر(ع)، یعنی «علیِّ اکبر»./*

  • نوشته شده
  • در شنبه 16 فروردين 1399
  • ساعت 10
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh