امـروز : پنجشنبه 9 فروردين 1403
تاریخ : چهارشنبه 10 ارديبهشت 1399
کد 20902

امام جمعه تبریز تاکید کرد؛ تنها با گرامیداشت روزکارگر مشکلات صنفی و معیشتی این قشر زحمتکش حل نمیشود

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: روز کارگر فرصت مناسبی برای تجلیل از تلاش ها و خدمات کارگران است، اما تنها با گرامی داشت این روز مشکل صنفی و معیشتی قشر زحمت کش کارگر حل نمی شود.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در دیدار مدیران اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان های تابعه و نمایندگان تشکل های کارگری با بیان اینکه قدردانی از این خدمات ارزشمند و اثرگذارن کارگران نباید به حرف های تکراری متمرکز شود، گفت: رونق و جهش تولید ملی با دستان توانگر کارگران محقق میشود و هر چقدر رونق تولید داشته باشیم و از کالای ایرانی حمایت کنیم می توانیم در برابر بیگانگان ایستادگی بیشتری داشته باشیم.

امام جمعه تبریز با تاکید بر حل مشکلات کارگران افزود: اگر رونق تولید مورد انتظار مقام معظم رهبری محقق شود سردمداران آمریکایی و صهیونیستی از تحریم های نفتی و اقتصادی ناکام خواهند ماند. وی شرایط امروز جامعه در مبارزه با ویروس کرونا را یادآور شد و گفت: در شرایط کنونی که برخی کسب و کار ها تعطیل و کارگران روزمزد بیکار شده اند، باید حمایت های معیشتی و کمک های مالی در قالب بیمه بیکاری در اولویت باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به مصوبه افزایش حقوق کارگران گفت: کارفرمایان و نمایندگان دولت میتوانند با بررسی این مصوبه، حقوق کارگران را متناسب با شرایط اقتصادی جامعه افزایش دهند.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم در ادامه یکی از ضرورت های رونق و جهش تولید را ضرورت توجه بر اهلیت افراد در واگذاری صنایع و کارخانجات دانست و گفت: بی توجهی به اهلیت افراد امکان سوءاستفاده را به برخی سودجویان خواهد داد و تعطیلی مجموعه های تولیدی و تغییر کاربری آنها زیر پاگذاشته شدن حقوق کارگران را به دنبال خواهد داشت.

در این دیدار حسینی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، سمساری مدیرکل سازمان تامین اجتماعی آذربایجان شرقی و تعدادی از نمایندگان کارگری به بیان نکته نظرات خود درباره مسائل و مشکلات جامعه کارگری پرداختند./*

  • نوشته شده
  • در چهارشنبه 10 ارديبهشت 1399
  • ساعت 12
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh