امـروز : پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403
تاریخ : يکشنبه 28 ارديبهشت 1399
کد 21022

روابط عمومي ها عاملی براي ارتباط؛ معرفي دستاوردها و پيشرفت سازمان ها است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: روابط عمومي كارآمد عاملي براي ارتباط؛ معرفي دستاوردها و پيشرفت سازمان ها و ظرفيت موثري در راهبري افكار عمومي و اطلاع رساني هدفمند است.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان در سال جاری با تبریک روز ملی ارتباطات و روابط عمومی این بخش مهم از هر سازمان را عاملی برای پیشرفت و تعالی هر مجموعه دانست و گفت: روابط عمومی باید در قامت یک نهادی فعال، پویا و استاندارد و کارآمد بتواند با بهره گیری از شیوه های نوین ارتباطی و اطلاع رسانی به نیازهای مخاطبان درون و برون سازمانی پاسخ دهد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان افزود: روابط عمومی فرصتی مناسب را در اختیار مدیریت یک سازمان قرار می‌دهد که تصویر شفاف‌تری از آنچه در محیط سازمان و همچنین جامعه در جریان است بدست آورده و برای پیشرفت هر چه بیشتر از آنها استفاده کند از این رو باید گفت یک روابط عمومی خوب می‌تواند نقش مناسبی را در پیوند مدیران و کارکنان داشته باشد. وی با بیان اینکه امروزه نقش روابط عمومی ها در کمک به تصمیم گیری های مدیریتی و استراتژیک یک سازمان نقشی قابل توجه است، اضافه کرد: نقش روابط عمومی به عنوان ابزار مدیریتی برای فعالیتهای حرفه ای، علمی و الکترونیکی،‌ از مشخصه های جدید روابط عمومی در عصر ارتباطات است.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: از نقاط برجسته و ممتاز در مدیریت استراتژیک، تأکید بر محیط برون سازمانی و حتی جهانی است و در واقع،‌ منظور از وظایف استراتژیک روابط عمومی، دخالت در روند تصمیم گیری سازمان است.

امام جمعه تبریز اهمیت جایگاه روابط عمومی در عصر ارتباطات را متذکر شد و گفت: موفقیت سازمان‌ها، ادارات و شرکت‌ها و دوام شان در عرصه‌ها و فعالیت های تخصصی به عملکرد روابط عمومی‌های آنها وابسته است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم روابط عمومی مدون و برنامه ریزی شده را یکی از ابزارهای قوی مدیریت افکار دانست و گفت: روابط عمومی به عنوان اصلی ترین حلقه ارتباط بین مدیران و کارکنان، مسئولیت خطیری در فرآیند دسترسی مدیران و افکار جمعی کارکنان دارند به همین دلیل توجه ویژه به روابط عمومی، به عنوان نهادی که می تواند به صورت نظام مند، برنامه ریزی شده و سنجیده در جهت ایجاد، حفظ و گسترش تعامل و تفاهم مدیران با کارکنان اقدام کند، بسیار حائز اهمیت است.

وی با تاکید بر اینکه کار روابط عمومی تسهیل و خدمت به مدیریت است نه مدیر گفت: محور اساسی کار روابط عمومی کسب منافع برای کل سازمان است نه برای شخصی که در رأس هرم سازمانی قرار گرفته است، بنابراین باید به روابط عمومی و کارکردهای آن، بهتر و منطقی تر نگاه کرد. در این صورت است که روابط عمومی می‌تواند در سازمان موفق عمل کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان در ادامه با تقدیر حماسه آفرینی مردم در شرایط کرونا در رزمایش مواسات و کمک های مؤمنانه گفت: اقشار مختلف مردم در قالب گروه های مختلف در مساجد، مدارس، دانشگاه ها، هیأت حسینی جلوه هایی از شکوه همدلی را به نمایش گذاشتند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم راهپیمایی روز جهانی قدس و برگزاری نماز عید سعید فطر را منوط به شرایط سفید در شهرها دانست و گفت: آنچه ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام کرده نماز عید سعید فطر فقط در مساجد برگزار خواهد شد./*

  • نوشته شده
  • در يکشنبه 28 ارديبهشت 1399
  • ساعت 11
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh