امـروز : جمعه 28 ارديبهشت 1403
تاریخ : چهارشنبه 28 خرداد 1399
کد 21148

حفظ اسلامیت و جمهوریت نظام اصلی ترین رسالت شاگردان امام صادق علیه السلام

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: حفظ نظام در تمام ابعاد اسلامیت و جمهوریت اصلی ترین رسالت شاگردان امام صادق است.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در گفتگو با خبرنگاران با تسلیت شهادت امام جعفرصادق علیه السلام کمک به حاکمیت دین را وظیفه همگانی دانست و گفت: رسالت عظیم شاگردان معاصر امام صادق(ع) در عصر امروز خیلی مهم است یعنی روحانیتی که عصر در حیات طیبه انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران زندگی میکنند باید اقامه دین را وظیفه خود بدانند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه حاکمیت دین هدف مهم همه ادیان الهی است، افزود: قیام به قسط، عدل و حاکمیت الهی هدف بزرگ ادیان است و همه مصیبت های ائمه اطهار متحمل شدند برای این بود که حکومت الهی برپا شود. وی با تاکید بر اینکه روحانیت باید در حرکت پرشتاب قطار جمهوری اسلامی و انقلاب سهیم باشند، گفت: روحانیون عصر حاضر بعنوان شاگران مکتب امام صادق باید با قرارگیری در این مسیر، راه و روش آن امام عظیم الشان را در جامعه بشناسانند و در مورد علم و دانش، مبارزه و تشکیلات در جامعه روشنگری کنند.

نماینده ولی فقیه در استان بی تفاوت بودن از جمله آفت رفتاری در بین شاگردان امام صادق دانست و گفت: شاگردان مکتب امام صادق(ع) وظیفه دارند به حکومت اسلامی کمک کنند، و فرقی نمیکند حاکمیت دین در وطن خودمان، یا جای دیگر دنیا باشد.

امام جمعه تبریز در بیان سجای اخلاقی و ویژگی های شخصیتی امام صادق(ع)، ایشان را مرد علم، مبارزه و مرد تشکیلات معرفی کرد و گفت: محفل درس امام صادق(ع) و میدان آموزشی که آن بزرگوار به وجود آورده بود همه مفاهیم اصیل قرآن و اسلامی تحریف شده در طول یک قرن و اندی توسط مغرضان، مفسدان و جاهلان بود به شکل صحیح بیان در جامعه تبیین کرد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه مرد مبارزه بودن امام صادق را کمتر شنیده ایم، گفت: ایشان مشغول یک مبارزه دامنگیر و پیگیر بود؛ مبارزه برای قبضه کردن حکومت و قدرت و بوجود آوردن حکومت اسلامی و علوی، یعنی امام صادق زمینه را آماده کرده بود تا بنی امیه را از بین ببرد و بجای آن حکومت علوی را که همان حکومت راستین اسلام است سرکار بیاورد. وی در تبیین بُعد سوم شخصیت امام صادق(ع) گفت: امام ششم شیعیان مرد تشکیلات بود که این موضوع هم کمتر کسی شنیده است، ایشان تشکیلات عظیمی از مومنان و طرفداران خودشان را بعنوان جریان حکومت علوی در سراسر عالم اسلام بوجود آورده بودند.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به معنی تشکیلات گفت: وکلا و نمایندگان امام صادق(ع) در تمامی شهرها حضور داشتند و پیروان امام با مراجعه به آنها تکلیف دینی و تکلیف سیاسی عصر خود را می پرسیدند و به آن عمل میکردند.

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه تکلیف سیاسی مانند تکلیف دینی لازم الاجرا است، گفت: امام صادق با این تشکیلات عظیم مومنان را برای ادای وظیفه خود مطلع میکردند و از همه جا وجوهات و بودجه برای اداره حکومت آل علی جمع آوری میشد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: این تشکیلات با همراهی مردم در واقع با دستگاه بنی امیه مبارزه کرد، اما زمانی پیروزی امام صادق(ع) به بنی امیه حتمی شد، بنی عباس بعنوان بک جریان مزاحم و فرصت طلب آمد و میدان را بدست گرفتند و بعد از هم آن امام بزرگوار با بنی امیه و هم با بنی عباس مبارزه کردند. وی برای آشنایی بیشتر مومنان با زندگی سیاسی ائمه اطهار علیه السلام کتاب انسان ۲۵۰ ساله، مجموعه بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص سیره سیاسی ائمه را معرفی کرد./*

  • نوشته شده
  • در چهارشنبه 28 خرداد 1399
  • ساعت 13
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh