امـروز : دوشنبه 17 ارديبهشت 1403
تاریخ : سه شنبه 10 تير 1399
کد 21234

کارآفرینی؛ اشتغال و ثروت ایجاد میکند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: در شرایط کنونی که کشور آماده جهش تولید و در مقابل فشارهای اقتصادی و تحریم های جهانی است، با کارآفرینی می توان اشتغال و ثروت ایجاد کرد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در دیدار اعضای انجمن جوانان کارآفرین اتاق بازرگانی با تاکید بر میدان دادن به جوانان و روحیه جوان گرایی گفت: کارآفرینی از اهمیت بالایی برخوردار است و هر کسی که در این حوزه گام بردارد و اشتغال آفرینی کند، به معنای واقعی مجاهد در راه اقتصاد کشور است.

امام جمعه تبریز افزود: کارآفرینی با تکیه بر علم و سرمایه ملی، بخش های وسیع و استعدادهای کشور را شکوفا و توانایی های طبیعی و انسانی را جهت میدهد. وی با اشاره به تاکید دین مبین اسلام به کار و تلاش گفت: کارآفرینی در شرایط کنونی کشور به ۲ دلیل از اهمیت بالایی برخوردار است؛ یکی اینکه کشور از نظر تولید محصول در آمادگی جهش می باشد و دوم اینکه ملت ایران در شرایط جنگ اقتصادی، فشار و تحریم جهانی قرار دارد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم اضافه کرد: فصل جهش تولید در کشور بیانگر آن است که با کار مضاعف و با توجه به راهبردهای ۱۰ ساله رهبر معظم انقلاب در حوزه اقتصاد، محصولات ایرانی با کیفیت را به بازارهای ایرانی و جهانی صادر کنیم.

امام جمعه تبریز گفت: در شرایط کنونی دشمن با ترورهای نظامی و اقتصادی و تحریم های ظالمانه تلاش میکند سلطه اهریمنی خود را به ملت ایران تحمیل کند. وی با تاکید بر اینکه کارآفرینی و تامین نیازهای داخلی و قطع وابستگی به خارج از کشور مصداق بارز استکبار ستیزی است، گفت: کارآفرینان با اشتغال زایی و تولید محصولات ایرانی شعار مرگ بر آمریکا را به صورت عملی به منصه ظهور رسانده اند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی مدنظر رهبری یعنی مدیریت دقیق و عالمانه منابع و سوق دادن آنها به جایی که ارزش افزوده به کشور داشته باشد.

امام جمعه تبریز در تبیین معنای ارزش افزوده گفت: ارزش افزوده یعنی تولید ملی، افزایش و رونق کسب و کار و امید اجتماعی افزایش یابد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با تاکید بر بهبود فضای کسب و کار اظهار داشت: به اعتقاد کارشناسان، یکی از وظایف عمده واصلی دولت بهبود فضای کسب و کار است اما متاسفانه هنوز عملکرد مناسبی را در این زمینه نداشته ایم. وی پیچ و خم های اداری و بروکراسی سنگین اداری را از موانع کارآفرینی دانست و گفت: باید با تولید با کیفیت و ارائه خدمات مرغوب الزامات اقتصاد مقاومتی مدنظر رهبر معظم انقلاب را جامه عمل بپوشانیم.

نماینده ولی فقیه در استان رونق تولید ملی و داخلی، فرهنگ مصرف تولید داخلی، جلوگیری از اصراف، مردمی کردن اقتصاد، توجه به اهلیت افراد در واگذاری صنایع و میدان داری بانک ها در حوزه تولید و ارائه تسهیلات کم بهره را از جمله الزامات اقتصاد مقاومتی دانست.

در ابتدای این دیدار ۳ نفر از کارآفرینان جوان استان به بیان نکته نظرات خود پیرامون جهش تولید و صادرات کالاهای ایرانی به بازارهای جهانی پرداختند./*

  • نوشته شده
  • در سه شنبه 10 تير 1399
  • ساعت 09
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh