امـروز : شنبه 8 ارديبهشت 1403
تاریخ : پنجشنبه 12 تير 1399
کد 21237

تشکل های مردم نهاد نقش مهمی در مبارزه با موادمخدر دارند

امام جمعه تبریز گفت: مشاركت مردم و تشكل هاي مردم نهاد نقش اساسي در مبارزه با موادمخدر و آسيب هاي اجتماعي دارد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه راهکار اجتماعی مبارزه با موادمخدر توجه به تشکل های مردم نهاد است، گفت: مشارکت مردم و تشکل های مردم نهاد نقش اساسی در مبارزه با موادمخدر و آسیب های اجتماعی دارد و باید در جلب اعتماد و تقویت جایگاه حضور آنها در برنامه های مختلف توجه داشت.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در جلسه ستاد مبارزه با موادمخدر استان و کمیسیون هماهنگی، برنامه ریزی و مبارزه با قاچاق کالا و ارز؛ اعتیاد را زمینه ساز بسیاری از مشکلات اجتماعی دانست و گفت: این بلای جانمان سوز نقش مهمی در کمتر توسعه یافتگی دارد و بدترین ابزار جنگ نرم و تهدید علیه امنیت ملی است.

امام جمعه تبریز پیشگیری از اعتیاد را مهمترین رویکرد در مصون سازی جامعه عنوان کرد و یادآورشد: اعتیاد در جوامع امروزی یک معضل اجتماعی، روانشناختی و فرهنگی است و با پیچیدگی که دارد به حاکمیت، امنیت و استقلال ملی آسیب میزند. وی افزایش گرایش نوجوانان به سوء مصرف موادمخدر را متذکر شد و ادامه داد: باید بجای اقدام کیفری در خصوص اعتیاد این موضوع با محوریت پیشگیری و مشارکت اجتماعی دنبال کرد، همان طوریکه در موضوع شیوع ویروس کرونا با دستور رهبر معظم انقلاب دستگیری از نیازمندان و آسیب دیدگان از این بیماری به مسئله اجتماعی تبدیل شد و مردم ایران حماسه ای بزرگ خلق کردند.

نماینده ولی فقیه در استان با هشدار به اینکه رشد مصرف موادمخدر در بین بانوان بیشتر از آقایان است، گفت: آگاه سازی، افزایش مهارت های زندگی و تقویت فعالیت های جایگزین برای پرکردن خلاءهای اجتماعی و رفتاری جوانان و نوجوانان میتواند در پیشگیری از  اعتیاد اثرگذار باشد.

امام جمعه تبریز با تاکید بر هوشیارسازی اجتماعی بواسطه رسانه های ارتباط جمعی گفت: در حوزه مبارزه با موادمخدر فعالیت های دانشگاه ها که پژوهش های خود را کاربردی کرده اند، قابل تقدیر است.

حجت الاسلام  والمسلمین آل هاشم در ادامه با اشاره به آثار و پیامدهای شوم و مخرب پدیده قاچاق گفت: این پیامدها یک بعدی و فقط اقتصادی نیست بلکه آثار مخربی بر فرهنگ، امنیت و دیگر مقولات اجتماعی نیز دارد. وی یکی از عوامل مهم و کارایی و کارآمد هر نظام اقتصادی را شفافیت در آن دانست و گفت: قاچاق کالا و ارز تهدید جدی بر سر راه تجارت آزاد کشور است که هزینه زیادی به بدنه کشور تحمیل کرده است .

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی از نقش دولت‌ها به عنوان مجریان قانونی و ناظر بر فعالیت‌های اقتصادی اعم از تولید، صادرات، واردات به عنوان یکی از اساسی‌ترین عوامل موثر بر ورود کالای خارجی و قاچاق، یاد کرد.

امام جمعه تبریز گفت: قاچاق کالا یکی از راه‌های ورود ابزارهای تهاجم فرهنگی به داخل کشور است.

استاندار آذربایجان شرقی هم در این جلسه با بیان اینکه این استان از مناطق امن کشور است، گفت: میزان شیوع سوء مصرف موادمخدر در کشور ۴/۵ است، که این میزان در استان ۲/۱ میباشد و این مهم با همکاری تمامی دستگاه های متولی محقق شده است.

در ابتدای این دیدار آقایان اسکندرزاده دبیر کمیسیون هماهنگی، برنامه ریزی و مبارزه با موادمخدر استان و استاد رحیمی دبیر ستاد مبارزه با موادمخدر استان از عملکرد این دو ستاد گزارش دادند./*

  • نوشته شده
  • در پنجشنبه 12 تير 1399
  • ساعت 09
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh