امـروز : شنبه 1 ارديبهشت 1403
تاریخ : يکشنبه 2 شهريور 1399
کد 21424

با تقدیر خدمات دولت؛ عملکرد قوه مجریه را منصفانه نقد کنیم

امام جمعه تبریز گفت: ابهامات طرح گشایش اقتصادی دولت باید برطرف شود.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در هشتاد و چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با تاکید بر اینکه ابهامات طرح گشایش اقتصادی دولت باید برطرف شود، گفت: هر گونه شتاب زدگی در اجرای طرح گشایش اقتصادی تبعات اجتماعی نامطلوبی خواهد داشت، در این طرح باید تنگناها و مشکلات معیشتی مردم کاهش یابد.

امام جمعه تبریز با اشاره به اعلام طرح گشایش اقتصادی دولت از سوی رئیس جمهور و توضیح جزئیات آن توسط اعضای اقتصادی دولت ادامه داد: بعد از طرح این موضوع انبوهی از نظرات موافق و مخالف در فضای مباحث اقتصادی و در فضای رسانه ای مطرح شد. وی اضافه کرد: از نظر مخالفان این طرح موجب تداوم و افزایش وابستگی به فروش نفت خام شده و همچنین دولت هم بدهی ارزی پیدا میکند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ادامه داد: با این کار دولت آینده با حجم زیادی در حدود ۲۲۰ میلیارد تومان بدهی که در واقع نصف کل بودجه کشور است، کارش را باید آغاز کند که این به معنی کار در زمین سوخته است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه طرح گشایش اقتصادی نیاز به اصلاحات ساختاری در برنامه و بودجه دارد که باید در بودجه سال آینده اعمال شود، گفت: اکنون در میانه سال انجام این کار خلاف برنامه و بودجه سال ۹۹ است. وی گفت: دلیل دیگر مخالفان طرح گشایش اقتصادی این است که طرحی با چنین اهمیتی باید به شکل لایحه توسط دولت در مجلس شورای اسلامی مطرح شود و به تصویت نمایندگان مردم برسد.

امام جمعه تبریز بازار نفت خام را بازاری لرزان و شکننده و پر ریسک دانست و گفت: دو شاخص کاهش میزان فروش و کاهش قیمت نفت خام همواره بعنوان یک تهدید اصلی مطرح است، از این رو نباید اعتماد مردم را به چنین بازاری گره زد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: به نظر میرسد طرح ارائه شده از سوی مجلس که در یک جمله اساسی پیش فروش نفت را به پیش فروش فرآورده های نفتی تبدیل کرده است، شفاف تر و روشن تر بوده و منطبق با سیاست های کلان اقتصاد مقاومتی است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ابراز امیدواری کرد: با بهترین و راه گشاترین تصمیم در موضوع اقتصادی کشور بخشی از مشکلات، معضلات و تنگ های اقتصادی که بر مردم نجیب ایران اسلامی وارد آمده است، کاهش یابد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه همه ما وظیفه داریم این حادثه را زنده نگه داریم، ادامه داد: حضور و عزاداری کوچک و بزرگ در خیابان ها در ایام محرم باعث شده است، این حادثه تاریخی فراموش نشود، اما امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا از دسته جات حسین خواهش دارم با رعایت کردن موازین و دستورالعمل های بهداشتی صدای حسین حسین را بار دیگر در این مرز بوم طنین انداز کنند./*

  • نوشته شده
  • در يکشنبه 2 شهريور 1399
  • ساعت 08
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh