امـروز : سه شنبه 11 ارديبهشت 1403
تاریخ : چهارشنبه 26 شهريور 1399
کد 21588

شرکتهای دانش بنیان مستقر در پارکهای علم و فناوری نیازمند حمایت هستند

امام جمعه تبریز گفت : نباید تسهیلات و امکانات تنها به مرکز استان اختصاص داده شود و برای شهرهای دیگر مثل مرند، میانه و مراغه که فرمانداری ویژه دارند، توجه ویژه لازم است.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در دیدار معاون علمی و فناوری رییس جمهور با بیان اینکه پارک علم و فناوری استان به عنوان یکی از مراکز ایده پروری، نیاز به حمایت ویژه دارد، گفت: جوانان نخبه ی استان نیاز به حمایت های ویژه از سوی دولت دارند تا توانایی های خود را نشان دهند، البته در این میان نباید تسهیلات و امکانات تنها به مرکز استان اختصاص داده شود و برای شهرهای دیگر مثل مرند، میانه و مراغه که فرمانداری ویژه دارند، توجه ویژه لازم است.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه از برنامه های و رویدادهای استارت آپ در زمینه های مذهبی و اجتماعی نیز باید حمایت شود، ادامه داد: با تقویت خیریه هایی که با موضوع اشتغال در بستر فضای مجازی فعالیت می کنند، میتوان فروشگاه های اینترنتی هم برای اشتغال در مناطق محروم راه اندازی کرد. وی بر ایجاد مرکز فناوری و نوآوری فعالیت های نرم و فرهنگی در سطح شمالغرب در تبریز تاکید کرد و گفت: موضوع شتاب دهی مرکز فرهنگی قرآنی هم مورد توجه قرار گیرد و همچنین باید کانونی برای نخبگان فرهنگی ایجاد شود تا در راستای ایده پردازی هایشان فعالیت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم یکی از امتیازات دانشگاه‌های استان را وجود استاندار دانشگاهی عنوان کرد و اظهار داشت: استاندار آذربایجان شرقی به دلیل سابقه دانشگاهی، مشکلات و موانع دانشگاه‌ها و ارتباط صنعت و دانشگاه را لمس می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت توسعه گردشگری گفت: در حوزه گردشگری یک رویداد گردشگری اسلامی با محوریت بناهای تاریخی و مشاهیری که در این استان است فعال شود.

امام جمعه تبریز، توجه به علم و فناوری در قالب رویدادهای مسجدمحور را مورد تاکید قرار داد و افزود: اقتصاد دانش بنیان هم نباید از مسجد محوری فاصله بگیرد که مسجد امام صادق تهران نمونه موفق این موضوع است.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم توجه به فناوری صنایع روستا دوست را لازم و ضروری دانست و گفت: آذربایجان شرقی قطب کشاورزی کشور است و باید توسعه این بخش استان مورد توجه قرار گیرد. وی در پایان خاطرنشان کرد: خوشبختانه یکی از موفقیت هایی که امروز در حوزه صنعت دفاعی در نیروهای مسلح داریم مرهون هدایت های مقام معظم رهبری و همت والای شهید ستاری است که از نیروی هوایی شروع شد./*

  • نوشته شده
  • در چهارشنبه 26 شهريور 1399
  • ساعت 09
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh