امـروز : جمعه 28 ارديبهشت 1403
تاریخ : سه شنبه 6 آبان 1399
کد 21830

پدافند غیرعامل ضرورتی اجتناب ناپذیر

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: با مطالعه و بررسی جنگ های گذشته، اهمیت موضوع پدافند غیر عامل بیش از پیش مشخص میشود که توجه به آن ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در برنامه تلویزیونی پیام جمعه با تاکید بر ضرورت توجه به پدافند غیرعامل گفت: پدافند غیرعامل موجب زنده ماندن و حفظ بقای نیروی انسانی صرفه جویی کلان اقتصادی و ارزی در حفظ تجهیزات و تسلیحات بسیار گران قیمت نظامی میشود.

امام جمعه تبریز اضافه کرد: اقدامات پدافند غیر عامل، مراکز حیاتی و حساس اقتصادی، سیاسی، نظامی، ارتباطی و مراکز عمده علمی و فرهنگی و در برابر حملات و بمباران های هوایی دشمن حفظ و ادامه فعالیت در شرایط بحران و جنگ را ممکن می کند.

وی با بیان اینکه اقدامات پدافند غیر عامل موجب تحمیل هزینه قابل توجه به دشمن میشود، ادامه داد: اقدامات دفاع غیر عامل سبب به وجود آمدن تأثیرات روحی و روانی مثبت در شهروندان و رزمندگان میشود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با مقایسه هزینه های سه عنصر تهاجم، دفاع عامل و غیر عامل تصریح کرد: عنصر پدافند غیر عامل مخارج و هزینه های کمتری دارد و از نظر اخلاقی، بشر دوستی و سیاسی، مفهومی صلح دوستانه و تنش زا دارد.

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه رسیدن به پدافند غیر عامل در مقایسه با دفاع عامل، ساده تر و سهل الوصول تر و با سیاست خودکفایی و عدم وابستگی و استقلال کشور متناسب تر است، گفت: با عنایت به موارد گفته شد، توجه به پدافند غیر عامل در مقابل تهدیدات و تقلیل خسارت ناشی از حملات نیروی نظامی مهاجم امری بدیهی است و باید جهت جلوگیری از آسیب پذیری ها و امنیت مراکز حیاتی، مهم و حساس، به دفاع غیر عامل روی آورد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: در پدافند غیر عامل باید رویکرد فکری جدیدی را در زمینه مسائل امنیتی و نظامی در پیش گرفت، به طوری که همکاری در زمینه برنامه های پدافندی در کشور به عنوان یک اصل در نظر گرفته شده و این همان چیزی است که پدافند غیر عامل نامیده می شود./*

  • نوشته شده
  • در سه شنبه 6 آبان 1399
  • ساعت 09
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh