امـروز : يکشنبه 9 ارديبهشت 1403
تاریخ : سه شنبه 4 آذر 1399
کد 22104

بسیج مداحان خیمه گاه افسران فرهنگی انقلاب

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: بسیج مداحان خیمه گاهی است برای همه مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) که با فعالیت های اثرگذار دینی و فرهنگی و اقدام به موقع از اسلام و انقلاب دفاع میکند.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در دیدار ویدئو کنفرانسی با اعضای شورای بسیج مداحان استان با تاکید بر ارج نهادن به مداحان پیشکسوت و توجه به جوانان این حوزه گفت: این تشکل مردمی باید با توسعه فرهنگ و تفکر بسیجی بین مداحان در راستای تحقق بخشی به منویات رهبری، آمادگی خود را برای دفاع همه جانبه از انقلاب تقویت کنند.

امام جمعه تبریز با اشاره به وجود ۷۸۹ شهید مداح و ۴۰ هزار بسیجی مداح در کشور گفت: این ظرفیت بزرگ فرهنگی می تواند در راستای گفتمان انقلاب موج آفرین و خنثی ساز اثرات سوء هجمه های جنگ نرم دشمنان باشد. وی با بیان اینکه فرهنگ بسیج در هیات های حسینی باید ارتقا یابد، گفت: همانطور که در مواقع حساس این قشر مردمی نشان داده است، میتوان با تفکر بسیج فرهنگ غنی اسلام را در جامعه جاری کرد.

حجت الاسلام والمسلمین با تاکید بر کادر سازی و نیرو پروری در بسیج مداحان گفت: تربیت کادر تراز انقلاب و ارتقا کمی و کیفی محتوای مداحی ها و همچنین محتوا سازی مجالس اهل بیت عصمت و طهارت باید جزء اولویت های بسیج مداحان باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی مداح را یک شخصیت نخبه خواند و گفت: بسیج مداحان باید خیمه گاه عاشوراییان و چتری برای همه مداحان باشد تا فعالیت ها فرهنگی سازماندهی شود.

امام جمعه تبریز افزود: در تشکل بسیج مداحان باید برای جذب هیاتی ها باید از طرح و ابتکارات نو بهره گیریم و در شرایط کرونا از فرصت بوجود آمده در فضای مجازی نهایت استفاده را بکنیم. وی با تقدیر از فعالیت های خیرخواهانه هیات های حسینی و مداحان اهل بیت در ایام کرونا گفت: هیات های حسینی با نیت های خیر در بین افراد و خانواده های بی بضاعت و آسیب پذیر که درآمدشان در این ایام به خطر افتاده است کمک های معیشتی توزیع کردند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه در کلام امام و رهبری؛ بسیج یک جریان و تفکر فعال و نماد درخشش بصیرت است، گفت: بسیج محصور به دوران دفاع مقدس و روز بحران نیست، بلکه بسیج در همه عرصه ها نقشی اثر گذار دارد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه در جنگ اقتصادی تحمیلی دشمنان، تفکر بسیج راه علاج کشور است، تاکید کرد: گرانی های افسار گسیخته ربطی به تحریم ها ندارد، بلکه در سایه بی تدبیری مسئولان اقتصادی کشور و فرصتی طلبی عده ای برای ایجاد نارضایتی عمومی شاهد گرانی ها و افزایش قیمت کالاها هستیم، که البته با تفکر بسیج در برابر فشار تحریم ها و فرصت طلبی ها می توان ایستاد./*

  • نوشته شده
  • در سه شنبه 4 آذر 1399
  • ساعت 12
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh