امـروز : پنجشنبه 20 ارديبهشت 1403
تاریخ : شنبه 22 آذر 1399
کد 22307

امام جمعه تبریز عنوان کرد؛ وحدت حوزه و دانشگاه ظرفیتى بى بدیل براى نظام اسلامى است

امام جمعه تبریز گفت : وحدت حوزه و دانشگاه، یكى از گفتمان اصیل انقلاب اسلامى است.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در برنامه تلویزیونی پیام جمعه با بیان اینکه وحدت حوزه و دانشگاه، یکى از گفتمان اصیل انقلاب اسلامى است، گفت: وحدت حوزه و دانشگاه در منظومه فکرى امامین انقلاب، ظرفیت بی بدیلى است که هر چه بیشتر مورد استفاده و بهره بردارى قرار گیرد، انقلاب و نظام جمهورى اسلامى، زودتر و قدرتمندانه تر به آرمانهاى الهى خود خواهد رسید.

امام جمعه تبریز با اشاره به برکات وحدت از منظر امامین انقلاب اضافه کرد: نزدیک شدن دانشگاه به ارزشهای دینی، آگاهی حوزه از جدیدترین پیشرفتهای علمی، شکست نقشه های دشمنان و سازندگی و رفع نیازهای جامعه از برکات وحدت حوزه و دانشگاه است.

وی حرکت هماهنگ علم و دین در نظام اسلامی، روی آوردن دانشگاه و حوزه به یکدیگر، نزدیک شدن اخلاق حاکم، سیستم، سازماندهی و برخی محتواها به همدیگر و قرار گرفتن هر کدام در جای خود را در سایه وحدت حوزه و دانشگاه دانست.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به آنچه که در وحدت حوزه و دانشگاه نیست، گفت: تأسیس همه دانشکده های گوناگون در حوزه، دنبال کردن تخصص های حوزوی در دانشگاه و بالعکس و جایگزینی صد درصد روشهای حوزه در دانشگاه و بالعکس از خلاهای کنونی وحدت این دو نهاد مقدس است.

نماینده ولی فقیه در استان الزامات وحدت را از منظر رهبر انقلاب مورد اشاره قرار داد، گفت: معظم له در ادوار مختلف با تاکید بر وحدت حوزه و دانشگاه  میفرمایند “شناخت محیط طلبگی از سوی دانشگاهیان، آگاهی حوزه از نظام آموزش دانشگاهی، تبادل، ترکیب و تکمیل روش‎های حوزه و دانشگاه، حضور فعّال حوزه در مسائل عمده علمی جهانی، حضور عالمانه روحانیون در دانشگاه ها، ارتباط مستمر و منظم متناسب با نیاز حوزه و دانشگاه، ترویج ارزشهای معنوی و دینی در دانشگاه ها، تبادل دانشجو بین حوزه و دانشگاه و تشکیل جلسات همفکری مشترک از الزامات این وحدت است.

امام جمعه تبریز گفت: احساس وظیفه کردن در درس خواندن، سختکوشی در آموختن، کسب اخلاص، صفا، ایثار، معنویت و زهد، احترام به سنت های اصیل و ارزشمند، استفاده از روشهای علمی سنّتیِ مفیدِ بومی، هماهنگی و اختلاط سازنده با مردم جامعه، شناخت محیط طلبگی، علیرغم توطئه ها و تبلیغات دشمنان از ویژگی های برجسته دانشگاه ها است که باید حوزه ها از آن الگو بگیرند.

وی ادامه داد از منظر رهبر معظم انقلاب تخصص گرایی و تأسیس رشته های درسی گوناگون، توجه به واقعیات، دیدِ باز، گسترده و وسعت بینش، نوگرایی مفید، نگرش سازنده و پویا، تحول و استفاده از روشهای علمی جدید و کارساز و آینده نگری همراه با طرح و برنامه از ویژگی های بارز حوزه دانست که باید دانشگاه ها از حوزه ها الگوگیری کنند./*

  • نوشته شده
  • در شنبه 22 آذر 1399
  • ساعت 09
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh