امـروز : دوشنبه 31 ارديبهشت 1403
تاریخ : يکشنبه 23 آذر 1399
کد 22309

امام جمعه تبریز عنوان کرد؛ بودجه سال آینده مى تواند الگویی موفق براى بودجه سالهاى برنامه هفتم توسعه باشد

امام جمعه تبریز گفت : نمایندگان مجلس باید با كار كارشناسى دقیق، گام مهمى را در تحقق توصیه های رهبر معظم انقلاب مبنى بر بودجه ریزی عملیاتى بردارند.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در برنامه پیام جمعه با بیان اینکه در بودجه تقدیمى ۱۴۰۰ اما و اگرهاى جدى وجود دارد، گفت: نمایندگان مجلس باید با کار کارشناسى دقیق، گام مهمى را در تحقق توصیه های رهبر معظم انقلاب مبنى بر بودجه ریزی عملیاتى بردارند.

امام جمعه تبریز با اشاره به دیدار مهمِ اخیر رهبر انقلاب اسلامى با شوراى هماهنگى اقتصادى افزود: در این دیدار سرفصل هاى مهم چهارگانه اى برای تحقق، بودجه ریزی عملیاتى و واقعى سازى برنامه و بودجه سالانه مطرح شد که امیدواریم مجلس یازدهم با کار کارشناسى دقیق و بدون ملاحظات دست و پاگیر گام بلندى را در این مسیر سرنوشت ساز براى اقتصاد کشور بردارد. وی گفت: کسرى بودجه، جهش تولید، افزایش سرمایه گذارى دولتى و نهادهاى عمومى و ضرورت حمایت از اقشار محروم سرفصل های بودجه ریزی عملیاتى و واقعى سازى برنامه و بودجه سالانه است.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه بودجه سال آینده در حکم تسهیل کننده حرکت و هموارکننده کشور را دارد، گفت: با توجه به اینکه سال آینده، سال تدوین و تهیه برنامه هفتم توسعه و آخرین برنامه پنج ساله منتهى به سال ۱۴۰۴ و سال پایانى چشم انداز ۲۰ ساله است از این رو به عنوان یک الگوى موفق براى بودجه سالهاى برنامه هفتم توسعه، مى تواند باشد.

امام جمعه تبریز یادآور شد: رهبر حکیم انقلاب، در ۱۴خرداد ۹۹، از تداوم وابستگى اقتصاد به نفت و اجرا نشدن بودجه عملیاتى گلایه کردند و فرمودند: «تحول در زمینه هاى بودجه این است که بودجه را جورى ببندید که عملیاتى باشد. غالباً دولتها ادعا مى کنند که بودجه عملیاتى است که البته اینگونه نیست. اگر چنانچه بودجه به معناى واقعى کلمه باشد یک تحول بزرگ اقتصادى محقق خواهد شد.»

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه سازمان برنامه و بودجه کشور در یک دهه اخیر به دنبال پیاده سازى بودجه ریزی عملیاتى بوده است، ادامه داد: این فرآیند در نظام بودجه ریزی کشور محقق نشده است. سال گذشته با تأکید رهبر انقلاب بر قطع ارتباط بودجه از نفت و پیاده سازى اقتصاد بدون نفت براى اصلاح ساختار بودجه یک اولتیماتوم زمانى در نظر گرفته شد. در نهایت پس از پایان سال ۹۸ تنها به انتشار یک گزارش در حوزه اصلاح ساختار بودجه که بودجه ریزی عملیاتى یکى از قسمت هاى آن بود، بسنده شد./*

  • نوشته شده
  • در يکشنبه 23 آذر 1399
  • ساعت 09
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh