امـروز : يکشنبه 9 ارديبهشت 1403
تاریخ : دوشنبه 1 دي 1399
کد 22418

امام جمعه تبریز عنوان کرد؛ حمل و نقل یکی از اجزای مهم اقتصاد ملی است

امام جمعه تبریز گفت: بدون وجود شبکه حمل و نقل، رشد و توسعه عمومی کشور غیرممکن به نظر می‌رسد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلمین سید محدعلی آل هاشم در دیدار دست اندرکاران راهداری و حمل و نقل جاده ای و اعضای شورای حمل و نقل آذربایجان شرقی با بیان اینکه حمل و نقل بخشهای مختلف جوامع را به توسعه پایدار متصل می‌کند، گفت: ارتباط عمیق حمل و نقل با زندگی روزمره از نقطه نظر دسترسی به خدمات و رفاه اجتماعی و نقش اساسی آن در ارتقاء سطح زندگی و رفاه اجتماعی، بیانگر نقش فرهنگی و اجتماعی است که حمل و نقل می تواند داشته باشد.

امام جمعه تبریز با اشاره به پیشرفت های این حوزه بعد از پیروزی انقلاب ادامه داد: این بخش دربرگیرنده فعالیتهایی است که به شکلی گسترده در تمامی زمینه‌های تولید، توزیع و مصرف کالا و خدمات جریان داشته و در مجموعه فعالیتهای اقتصادی نقش غیرقابل انکاری برعهده دارد. وی ادامه داد: بدون وجود شبکه حمل و نقل، تاسیسات و تجهیزات جانبی و ناوگان مطلوب تصور رشد و توسعه عمومی کشور غیرممکن به نظر می‌رسد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم حمل و نقل را یکی از اصلی ترین ارکان زیر بنایی کشورها و عامل توسعه پایدار و رونق بخش اقتصاد ملی دانست و اضافه کرد: راه رسیدن به فرآیند توسعه اقتصادی با عبور از پل مستحکمی به نام حمل و نقل امکان پذیر است و در حقیقت این بخش، نیروی محرکه توسعه به شمار می رود.

امام جمعه تبریز، کارآمدی و توانمندی حوزه حمل و نقل را زمینه ساز توسعه همه جانبه کشور عنوان کرد و گفت: گستردگی منحصر به فرد فعالیت های بخش حمل و نقل، موفقیت های راهبردی در زمینه رشد و توسعه اقتصادی را ممکن می کند و باید توجه داشت که در تجارت جهانی و حمل و نقل در انواع مختلف زمینی، دریایی و هوایی، دو پدیده جدانشدنی هستند.

در ابتدای این دیدار سلطانی مدیر راه و شهر سازی استان گزارشی از فعالیتها و عملکرد این اداره کل ارائه داد و علیزاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان هم با اشاره به تاریخچه روز ملی حمل و نقل و روز راهداری و همچنین هفته حمل ونقل, رانندگان و راهداری گفت: آذربایجان شرقی به لحاظ ویژگیهای حمل و نقلی مهمترین استان شمالغرب کشور جزو استانهای مطرح کشور میباشد.

لازم به ذکر است در این دیدار جمعی از مسئولان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای و اعضای تشکلهای صنفی حمل و نقل استان آذربایجان شرقی حضور داشتند./*

  • نوشته شده
  • در دوشنبه 1 دي 1399
  • ساعت 01
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh