امـروز : شنبه 29 ارديبهشت 1403
تاریخ : چهارشنبه 10 دي 1399
کد 22461

دی ماه پُرحادثه و تاریخ ساز است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با اشاره به رویدادهای تاریخی دی ماه، روزهای تاریخی این ماه را پُرحادثه و تاریخ ساز عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در دیدار ستاد برگزاری جشنواره ملی فرهنگی، هنری و ادبی رفیق خوشبت ما، نکوداشت خدمات کم نظیر و فراموش نشدنی سردار دلها با تاکید بر ضرورت واکاوی علمی توطئه های دشمن و بصیرت مردم گفت: نقش علمدار و سردار سرافراز حاج قاسم سلیمانی و همرزم شهیدش ابومهدی المهندس در شکل گیری جبهه مقاومت و دفع فتنه های منطقه ای و نقش تروریسم دولتی آمریکا و همچنین علت اقبال مردم در تشیع جنازه میلیونی سردار سلیمانی که بزرگترین بدرقه جهانی بود، باید تبیین شود.
امام جمعه تبریز از هدف گیری پایگاه عین الاسد آمریکا بعنوان گوشمالی و مقدمه ای برای انتقام سخت از قاتلان سردار سلیمانی یاد کرد و گفت: باید شهدای ترور از جمله شهید سلیمانی و شهید هسته ای دکتر فرخی زاده را به جامعه معرفی کنیم و انگیزه تروریسم دولتی آمریکا و صهیونیست را بررسی علمی واکاوی کنیم.
وی با اشاره به یازدهمین سالگرد ایام الله حماسه ماندگار ۹ دی، از این رویداد تاریخی بعنوان نماد عزت، استقلال و بصیرت عمومی مردم یاد کرد و گفت: دهه بصیرت امسال به خاطر سالگرد شهادت سردار دلها، هدف قرار دادن پایگاه عین الاسد، چهلم شهادت دانشمند فرهیخته شهید فخری زاده و سالگرد قیام خونین و تاریخ ساز ۱۹ دی سال ۵۶، با سالهای گذشته متفاوت است.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه ۴ دهه ایستادگی و مقاومت ملت بزرگ ایران و نقش آنها در برابر فتنه ها و نقش امامین انقلاب در خنثی سازی توطئه های دشمنان باید بصورت علمی تبیین شود ادامه داد: عوامل اصلی و گردانندگان فتنه در خارج از کشور بودند، برخی از عناصر داخلی با بی بصیرتی و اقداماتی نظیر تشکیل کمیته صیانت از انتخابات به دشمن کمک کردند از این رو در کشور به اعتماد عمومی ضربه و آسیب زدند.
در این مراسم از پوستر جشنواره ملی فرهنگی، هنری و ادبی رفیق خوشبت ما، نکوداشت خدمات کم نظیر و فراموش نشدنی سردار دلها رونمایی شد./*

  • نوشته شده
  • در چهارشنبه 10 دي 1399
  • ساعت 03
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh