امـروز : جمعه 10 فروردين 1403
تاریخ : پنجشنبه 16 بهمن 1399
کد 22755

امام جمعه تبریز تاکید کرد؛ بروکراسی و فساد موانع اصلی توسعه کارآفرینی است

مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه آذربایجان شرقی ..

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه آذربایجان شرقی با بیان اینکه کارآفرینی موتور محرکه توسعه اقتصادی و اجتماعی است، گفت: کارآفرینان ثروت‌ و ارزش آفرین هستند، کارآفرینان با قدرت درک بالا و توانایی تشخیص فرصت ها، فکر و ایده را به محصول ارزش‌آفرینی تبدیل می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تاکید کرد: لازمه توسعه کارآفرینی، کاهش بروکراسی و مبارزه با فساد اداری است.

امام جمعه تبریز با انتقاد از موانع توسعه کارآفرینی گفت: ریسک مالی زیاد، عدم تامین منابع کافی برای راه اندازی کسب و کار، هزینه های اجتماعی و فقدان مهارت ها و عدم بروزرسانی قوانین مالی، بانکی، کاری، صادرات و واردات و فقدان زیرساخت تجاری از جمله این موانع است که باید برای رفع آن برنامه‌ریزی و اقدام شود.

وی در ادامه با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی ادبیاتی جدید در اقتصاد جهان پدید آورده است، اظهار داشت: کاهش وابستگی با تاکید بر تولید داخلی و تلاش برای خوداتکایی از اهداف اقتصاد مقاومتی بود و اکنون ایران پس از دوران سخت، با دوران هوشمندی مواجه است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم ادامه داد: در شرایط تحریم اقتصادی و محدودیت خارجی اقتصاد مقاومتی این امکان را فراهم کرده تا تفکر ناب ایرانی راه حلی غافگیرانه برای مقابله با این فشارها ارائه دهد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی اصلاح و بازنگری قانون کار با رویکرد کارآفرینی، اصلاح قوانین تجاری، آموزش و فرهنگسازی کارآفرینی، توسعه پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد، کاهش بروکراسی اداری و توسعه اتوماسیون اداری، مبارزه با مفاسد اقتصادی، استفاده حداکثری از زمان، جایگزینی درآمدهای نفتی و کاهش وابستگی به نفت از راهکارهای  رفع موانع توسعه کارآفرینی برشمرد.

امام جمعه تبریز با بررسی ابعاد اقتصادی انقلاب های مختلف جهان خاطرنشان کرد: علی رغم اینکه دلارهای نفتی و آمریکایی در اختیار رژیم طاغوت بود، اما ساختارها و عملکرد رژیم شاه حکایت از اوضاع منفی اقتصادی کشور و فقر شدید مردم داشت./*

  • نوشته شده
  • در پنجشنبه 16 بهمن 1399
  • ساعت 19
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh