امـروز : جمعه 10 فروردين 1403
تاریخ : پنجشنبه 14 اسفند 1399
کد 23282

مدیریت یکپارچه فرهنگی نیاز اصلی کشور

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: وقتی از مهندسی فرهنگی صحبت می‌کنیم باید بر مدیریت یکپارچه فرهنگی توجه ویژه ای داشته باشیم چون بر این اساس است که می‌توان اولویت‌ها، بودجه و تصمیم گیری های فرهنگی مناسبی را برنامه ریزی و پیش بینی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم روز چهارشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی کشور با بیان اینکه به همگرایی فرهنگی نیاز داریم، گفت: در برش استانی سند مهندسی فرهنگی کشور باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشیم که البته در سطح ملی به آن توجه شده است.
امام جمعه تبریز تاکید کرد: نقشه جامع فرهنگی یکی از مطالبات رهبر انقلاب از شورای انقلاب فرهنگی است که بارها از سوی ایشان مطرح شده است و بدون تردید ترسیم این نقشه در رفع نابسامانی فرهنگی کشور و مقابله با ابعاد تازه تهاجم فرهنگی غرب و تضمین حیات انقلاب به عنوان نعمت الهی ضرورت دارد.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری فرهنگی و معنوی برای اجرای مهندسی فرهنگی یکی از ضرورت های جامعه ما است.
نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه عملیات تدوین سند فرهنگی کشور از تیرماه سال گذشته از طرف حجت الاسلام والمسلمین دکتر عاملی و اعضای شورای انقلاب فرهنگی آغاز شده است، افزود: در آینده تاثیر این سند را خواهیم دید و باید منویات رهبری اجرایی و عملیاتی شود.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی اظهار کرد: تعقل، اخلاق، ایمان و علم را در جامعه بیشتر ارزش دهیم و به آن توجه کنیم تا به این وسیله فرهنگ نیز ارتقاء یابد.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم ادامه داد: با توجه به مقوله های یاد شده و ارتقای فرهنگی چشم‌انداز فرهنگی و وضعیت مطلوب برای افق فرهنگ کشور در سال ۱۴۰۴ ترسیم می شود.
وی یادآوری کرد: البته باید در تدوین سند جامع مهندسی فرهنگی کشور به اصل مسجد محوری نیز بیشتر توجه شود.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ابراز امیدواری کرد سند مهندسی فرهنگی کشور که در تیرماه سال گذشته مقدمات اجرایی شدن آن توسط حجت الاسلام والمسلمین دکتر عاملی فراهم شده است به پایان برسد و شاهد اجرایی شدن آن در برش استانی هم باشیم./*

  • نوشته شده
  • در پنجشنبه 14 اسفند 1399
  • ساعت 09
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh