امـروز : شنبه 8 ارديبهشت 1403
تاریخ : شنبه 28 فروردين 1400
کد 23512

فشار علیه ایران با عملیات ترکیبی چند ضلعی

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: بایدن برای کوتاه آمدن ایران در مواضع هسته ای و رفع تحریم ها، دست به یک عملیات ترکیبی چند ضلعی زده است.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در برنامه تلویزیونی پیام جمعه با تبیین ابعاد عملیات ترکیبی چندضلعی گفت: به دنبال تصمیم ایران به راهبرد حرف قطعی، و منطق عدم عجله در مذاکرات؛ آمریکا مجبور به واکنش شده و در یک تقسیم کار مهندسی‌شده، اروپا به نیابت از آمریکا موضوع اجلاس وین را با هدف تغییر میدان بازی به نفع آمریکا پی گرفته است.

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه دستگاه دیپلماسی و دولت محترم باید روشن کند که پس از حمله خرابکارانه به سایت نطنز، تا چه اندازه جای ادامه مذاکره باقی مانده است؟ اضافه کرد: پاسخ ایران در غنی‌سازی۶۰ درصدی و نصب هزار سانتریفیوژِ دیگر، نمونه قابل تقدیر یک پاسخ قاطع و مناسب است، تا ایران با دست پر بر سر میز مذاکره برود.

وی تاکید کرد: برای رسیدن به راهبرد حرف قطعی و مورد مطالبه رهبر انقلاب، منطق عدم عجله باید در سراسر مذاکرات و مواجهات مسئولان خصوصاً مسئولان سیاست خارجی ایران باید حکفرما باشد و یک صدایی در همه سطوح شنیده و دیده شود.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه در رعایت منطق عدم عجله، گذشت زمان به نفع ایران است، اظهار داشت: کشورهای منطقه و جهان اکنون و پس از امضای سند همکاری ایران و چین، یکی پس از دیگری راه دور زدن تحریم را خواهند یافت و برای مبادلات اقتصادی با ایران سبقت خواهند گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم تروریسم هسته‌ای را راهی برای فشار در مذاکرات هسته ای عنوان کرد و گفت: این سومین حمله به تأسیسات شهید احمدی روشن در نطنز است. حمله اول که سایبری بود که در زمان دولت دمکرات اوباما و چراغ سبز او انجام شد، دومین حمله، درزمان دولت ترامپ، اتفاق افتاد که توسط یک مهندس نفوذی که در مسئولیت یکی از شرکت‌های پیمانکاری سنجش و اندازه‌گیری، طراحی و اجرا شد و سومین حمله نیز این هفته در زمان دولت دموکرات جوبایدن به وقوع پیوست.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه این حملات در واقع پاتک‌های دشمن علیه ما است، گفت: صدمات و خساراتی را که در سال گذشته و سالیان قبل، رژیم غاصب از ایران خورده است، یک فهرست طولانی می‌شود. حملات سایبری و پهبادی گروه‌ها و کشورهای مقاومت به منافع راهبردی رژیم غاصب در داخل سرزمین‌های اشغالی فراوان است که برخی منعکس شده و بسیاری نیز منتشر نمی‌گردد. بنابراین، این‌گونه نیست که ایران و هم‌پیمانانش دست روی دست گذاشته و ساکت نشسته باشند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در پاسخ به این سوال که تا کی جریان نفوذ باید به این‌گونه عملیات خرابکارانه در تأسیسات راهبردی ما ادامه خواهد داد، گفت: فقط در جنگ نظامی نیست که زد و خورد وجود دارد در جنگ‌های اطلاعاتی و امنیتی و رسانه‌ای نیز تک و پاتک وجود دارد و نباید بیش از اندازه به تحرکات دشمن ضریب داده شود.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم تاکید کرد: نمی‌توان نگرانی خود را از تداوم این حرکت‌های خائنانه انکار کرد باید نفوذ، جدی گرفته شود تا قدر مجاهدت‌های خاموش و بی‌نظیر سربازان و سرداران امنیت بیشتر بدانیم و تحت‌الشعاع قرار نگیریم.

امام جمعه تبریز در ادامه با اشاره به سفر نخست وزیر عراق به ریاض و ابوظبی گفت: مصطفی الکاظمی نخست‌وزیر عراق در روز‌های گذشته، به ریاض و ابوظبی سفر کرد، سفری که چند یادداشت همکاری در زمینه‌های اقتصادی و فرهنگی، وعده سرمایه‌گذاری ۶ میلیارد دلاری این دو کشور و همچنین تأسیس یک صندوق مشترک با عربستان، به ارزش ۳ میلیارد دلار برای تولید برق در عراق را در پی‌ داشت.

وی با بیان اینکه نخست‌وزیر تکنوکرات عراق، هدف از این سفرها نیم‌نگاهی به انتخابات پاییز امسال دارد، ادامه داد: الکاظمی در صدد است با ایجاد گشایش‌های اقتصادی مالی، شرایط بهتری را برای خود و هم‌پیمانانش در انتخاباتی که قرار است مهرماه برگزار گردد دست و پا کند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم اضافه کرد: نخست‌وزیر عراق سیاست کشورش را در برابر جهان عرب، سیاستی با درهای باز اعلام کرده و امیدوار است بتواند با استفاده از ثروت کشورهای نفتی خلیج فارس و سرمایه‌گذاری‌های آن‌ها به وضع بد اقتصادی و سیاسی در عراق سامان دهد و به اهداف انتخاباتی‌اش دست یابد.

نماینده ولی فقیه در استان، جمهوری اسلامی ایران را اولین و مهمترین حامی ملت و دولت عراق عنوان کرد و اظهار داشت: طول ۱۷سال گذشته، جمهوری اسلامی ایران نقشی بی‌بدیل در نجات عراق از دست تکفیری‌های مسلح داشت که مورد اعتراف همگان است. اکنون آمریکا در صدد است با کشاندن دولت عراق به جرگه هم‌پیمانان خود، به زعم باطل خودش، زیر پای ایران را خالی کند. کمک‌های وعده داده شده و نیز وعده تأمین برق عراق و دیگر قراردادهای اقتصادی، در همین راستا تلقی می‌شود.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان تبیینی خود درباره ابعاد عملیات ترکیبی چندضلعی آمریکا به چرایی سفر نخست وزیر کره جنوبی به تهران داشت.

وی گفت: نخست‌وزیر کره جنوبی برای یک سفر سه و نخستین‌بار در طول ۴۴ سال گذشته به تهران آمد که چنین سفری از سوی یک مقام در این سطح، نشان‌دهنده اهمیت این رویداد است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه حضور مقام کره‌ای در تهران بی‌ارتباط با مذاکرات نشست کمیسیون مشترک برجام در وین نیست، اظهار داشت: ظاهراً کره‌ای‌ها را برای بازگشت به بازار از دست رفته ایران به‌تقلا افتاده‌اند و نمی‌خواهند از قافله عقب بمانند. این کشور جزو نخستین طرف‌هایی بود که تحریم‌های دونالد ترامپ علیه جمهوری اسلامی را به‌سرعت اجرایی کرد، خرید نفت از کشورمان را به صفر رساند و شرکت‌های تجاری خود را از بازار ایران بیرون کشید.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: در حالی که مذاکرات تهران با ۱+۴ در جریان است به نظر می‌رسد کره سودای بازگشت به بازار ۸۰ میلیونی کشورمان را در سر می‌پروراند. آن‌ها احساس خطر کرده‌اند و سعی دارند آب رفته را به جوی برگردانند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه بایدن از کره جنوبی به عنوان یک ابزار برای نرم کردن مواضع ایران می‌خواهد استفاده کند، گفت: در واقع آمریکا از یک سو به مذاکرات وین و هدایت پشتِ‌پرده آن چشم دوخته است از سوی دیگر آژانس را وارد صحنه کرده است و از سوی سوم در عملیات خرابکارانه نطنز مشارکت می‌کند و از جهت دیگر بین الکاظمی و عربستان و امارات همکاری‌های سنگین مالی را راه‌اندازی می‌کند. این یعنی بایدن برای فشار برای کوتاه آمدن ایران دست به یک عملیات ترکیبی چندضلعی زده است./*

  • نوشته شده
  • در شنبه 28 فروردين 1400
  • ساعت 09
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh