امـروز : يکشنبه 30 ارديبهشت 1403
تاریخ : دوشنبه 6 ارديبهشت 1400
کد 23619

مذاکرات هسته ای نباید فرسایشی باشد

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: حضور موذیانه آمریكا در حاشیه نشست وین، در جهت فرسایشی شدن مذاکرات هسته ای است و میخواهند برجام هسته‌اى را به برجام‌هاى دیگر گره بزنند.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در برنامه تلویزیونی پیام جمعه با اشاره به آمریکا با حضور موذیانه در حاشیه نشست وین گفت: آمریکایی ها، می خواهند با گذر زمان و به اشکال مختلف در نشست ورود کنند و عملا ۱+۴ را تبدیل به ۱+۵ کنند.

امام جمعه تبریز ادامه داد: هدف دیگر آنها، خسته کردن ایران در شرایط حساس کنونى و در آستانه انتخابات است تا به‌تدریج علاوه بر برجام هسته‌اى برجام‌هاى دیگر را در پایان به آن گره بزنند که زمزمه «توافق قوى‌تر» حکایت از این هدف شوم دارد.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه طرف های مذاکره با ایران چشم به انتخابات ۲۸خرداد هم دارند، گفت: آنها در تلاش هستند با طولانى کردن دوره مذاکرات بدانند در دولت آینده به کدام جریان سیاسى مواجه خواهند بود.

وی با تاکید بر رفع کل تحریم‌ها گفت: این مطالبه رهبر انقلاب است که گام اول و بلند در تداوم مذاکرات محسوب مى‌شود. ما بر این باوریم الان زمان تحقق این مهم است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با هشدار به اینکه پیوند انتخابات و سیاست خارجى خطرناک است، اظهار داشت: باز کردن پاى سیاست خارجى به انتخابات مى‌تواند با دو قطبى کردن روابط خارجى، منافع ملى را به‌خطر بیندازد.

امام جمعه تبریز افزود: در صورتى که سیاست خارجى دو قطبى نشود، مذاکره با چین، روسیه و یا اروپا مى‌تواند به شکل طبیعى توسط تهران پیگیرى شود، اما با دو قطبى شدن روابط خارجى، تعامل با هر کشورى تحت تأثیر آن قرار خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: پیوند زدن سیاست خارجى به انتخابات، باعث مى‌شود دیگر مسائل مهم و حیاتى کشور که نیاز به تمرکز و توجه به آن است، دیده نشود و حل آن با مشکل مواجه شود که تشدید مشکلات معیشتى و اقتصادى که به تحقیر وجهه مردم عزتمندمان منجر شده است نتیجه ملموس آن است./*

  • نوشته شده
  • در دوشنبه 6 ارديبهشت 1400
  • ساعت 11
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh