امـروز : جمعه 7 ارديبهشت 1403
تاریخ : دوشنبه 13 آذر 1396
کد 2394

هزینه در حوزه فرهنگ سرمایه گذاری است

نماینده ولی فقیه درآذربایجان شرقی گفت: هر چقدر در حوزه فرهنگ هزینه شود، نتایج آن مانند یک سرمایه‌گذاری بوده و در دراز مدت خود را نشان خواهد داد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلیمن سید محمدعلی آل هاشم در نشست اعضای کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تبریز با بیان اینکه دشمن با هجمه های فرهنگی خاکریزهای اعتقادی و آرمان های ملت ایران را تهدید میکند، گفت: دشمن از طریق جنگ نرم، تهاجم فرهنگی و نفوذ در صدد ضربه زدن به ایران اسلامی است، اما برای مقابله با این تهدیدات باید خدمات شهری شهرداری پیوست فرهنگی داشته باشد.

امام جمعه تبریز افزود: دشمن به دنبال ترویج مدگرایی، نا امید کردن جوانان به آینده کشور، ترویج مواد مخدر در جامعه علی الخصوص بین بانوان جوان، تضعیف مسئولان نظام است که باید در برابر این هجمه‌‌ها کمیسیون فرهنگی شورای شهر برنامه مدون و عملیاتی داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلیمن آل هاشم با اشاره به اینکه شورای شهر به لحاظ قانونی شاید وظیفه ای در مقابل مسائل فرهنگی نداشته باشد، اظهارداشت: توجه به مسائل فرهنگی رسالتی است بر دوش همه مسئولان و فعالان فرهنگی شهر که بواسطه آن میتوان جوانان را از آسیب های شبیخون فرهنگی دشمنان و تاثیرات شبکه های ماهواره ای مصون نگه داشت.

وی توجه به ورزش، سالن های سینما و پخش فیلم های ارزشی در آنها، توجه به قرائت خانه و کتابخانه های عمومی، تقویت بنیه فرهنگی و اجتماعی فرهنگسراهای محلات و اجرای کلاس های آموزشی اثر گذار در آن را از جمله برنامه های فرهنگی شهر عنوان کرد که باید کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر با امکان سنجی نیازهای شهر در جهت تحقق آن برنامه ریزی مدون داشته باشد.

نماینده ولی فقیه درآذربایجان شرقی تاکید کرد در نامگذاری اماکن عمومی و خیابان ها و مجموعه های تفریحی کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر نقش آفرینی کند و الفاظ و القاب تصویب و درج شده علاوه بر اینکه ریشه در فرهنگ و آیین های ایرانی- اسلامی داشته باشد از لطافت و مقبولیت عمومی نیز برخوردار باشد.

در این دیدار اعضای کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر نیز در راستای تدوین و اجرای برنامه های فرهنگی متناسب با نیازهای اجتماعی به بیان نکته نظرات خود پرداختند./*

  • نوشته شده
  • در دوشنبه 13 آذر 1396
  • ساعت 16
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh