امـروز : جمعه 31 فروردين 1403
تاریخ : سه شنبه 1 تير 1400
کد 23983

مبارزه دستگاه قضاء با فساد بارقه های امید را در دلها زنده کرد

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: در راستای اجرای عدالت و رضایتمندی مردم تداوم و مبارزه جدی و قاطعانه قوه قضائیه با مفسدان و اخلالگران اقتصادی امیدها را در دلها زنده کرده است.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در دیدار رئیس کل، معاونان و قضات دادگستری استان با تبریک هفته قوه قضائیه و با تاکید بر اینکه که توجه به رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم باید محور همه امورات باشد، گفت: کمک برای نجات مجموعه های صنعتی و تولیدی بحران زده و تعطیل شده یکی از کارهای مهمی بود که دستگاه قضاء در به ثمر رسیدن آن نقش بزرگی را ایفا کرده است.

امام جمعه تبریز با اشاره به مشکلات بوجود آمده در واگذاری کارخانه ماشین سازی تبریز ادامه داد: حضور قاطعانه قوه قضائیه و در رأس آن حضرت آیت الله رئیسی برای رفع مشکلات این مجموعه باعث شد کارکنان ماشین سازی بار دیگر و با امید بیشتر  فعالیت های خود را از سر گیرند. وی اقدامات جدی قوه قضائیه در موضوع اقتصاد مقاومتی را مورد اشاره قرار داد و گفت: دستگاه قضایی از خصوصی سازی، کارآفرینان و سرمایه گذارانی که وارد میدان تولید و اشتغال زایی حمایت میکند چرا که تقویت بنیه تولیدی و اقتصادی کشور، موجب یأس دشمنان نظام و کشور خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در ادامه با بیان اینکه قضات دادگستری در آرامش آفرینی جامعه نقش آفرین هستند، گفت: ارتقا سطح اخلاق اسلامی جامعه یکی از ضروریاتی است که مشکلات عمومی را حل میکند از این رو باید در پیشگیری از وقوع انواع جرم برنامه های مدون داشته باشیم.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مناسبت ها و رویدادهای تاریخی تیرماه و شهادت شهید آیت الله بهشتی و یارانش در این ماه گفت: آیت الله شهید بهشتی بنیانگذار قوه قضائیه نقش برجسته ای در تدوین قانون اساسی داشته است.

در ابتدای این دیدار دکتر خلیل اللهی رئیس کل دادگستری استان با ارائه گزارشی از عملکرد دستگاه قضاء در استان گفت: در بستر سند تحول قضایی و حفظ حقوق عامه شورای حفظ اراضی ملی و منابع طبیعی ۸۹۱ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی به بیت المال بازگردانده شده است که ارزش ریالی آن ۴۶۳ میلیارد تومان بوده است.

وی افزود: تثبیت اراضی دولتی و جلوگیری از زمین خواری، اقتصاد مقاومتی، اصلاح مجرمان و اجرای برنامه‌های فرهنگی و عقیدتی در زندان ها، توجه به کرامت ارباب رجوع و کارمندان دادگستری، توجه ویژه به سامانه‌های الکترونیکی و ارتباط مفید و موثر با آحاد مردم از دیگر اقداماتی است که دادگستری استان کارنامه موفقی در آن دارد.

خلیل اللهی با اشاره به اقدامات انجام یافته برای کاهش مراجعات غیر ضروری به شعب دادگستری گفت: در حال حاضر با همکاری سازمان زندان‌ها ۸۰ درصد دادرسی زندانیان نیز به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

خلیل اللهی تکریم ارباب رجوع را یکی از اولویت‌های مجموعه قضایی استان دانست و ادامه داد: ملاقات‌های عمومی در روز‌های سه شنبه به صورت تمام وقت و چهارشنبه از ۱۲ ظهر با تعیین وقت قبلی صورت می‌گیرد و در سال ۹۹ در مجموع ۴ هزار و ۴۸ نفر با رئیس کل یا شورای معاونان دادگستری دیدار چهره به چهره داشته اند و در ۳ ماه گذشته نیز این تعداد یک هزار و ۱۹۵ نفر بود.

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی اضافه کرد: در استان بیش از ۶۵ واحد راکد به مدار تولید و بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ کارگر به کار خود بازگشته اند که این اقدام مهمی در حمایت دادگستری از تولید محسوب می شود.

خلیل اللهی گفت: در بسیاری از سرفصل های ارزیابی دادگستری استان رتبه‌های برتر کشوری را در اختیار دارد و میزان رضایتمندی مردم از این مجموعه بر اساس نظرسنجی‌های روزانه ۷۶ درصد است./*

  • نوشته شده
  • در سه شنبه 1 تير 1400
  • ساعت 15
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh