امـروز : پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403
تاریخ : شنبه 23 مرداد 1400
کد 24293

قطعی مکرر، طولانی و بی برنامه برق مردم را عصبانی کرده است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: قطعی مکرر، طولانی و بی برنامه برق مردم را عصبانی کرده است، از این رو مسئولان شرکت توزیع برق آذربایجان به راحتی زیربار تحمیل این میزان خاموشی نروند.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در برنامه پیام جمعه با اشاره به بازدید سرزده خود از دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق برای پیگیری شکایت های مردمی از خاموشی های کلافه کننده برق با تقدیر از زحمات شبانه روزی کارکنان این شرکت گفت: از کم لطفی و بی مهری شرکت توزیع برق کشور به شدت گلایه داریم؛ چرا که مصرف روزانه استان ما ۹۵۰ مگاوات است و در این ایام ۳۰۰ مگاوات یعنی یک سوم میزان مصرف، سهم خاموشی در نظر گرفته اند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه کمبود در کل کشور را قبول داریم، افزود: مردم فداکار و نجیب آذربایجان سزاوار این بی مهری نیستند و مسئولان شرکت توزیع برق آذربایجان به راحتی زیربار تحمیل این میزان خاموشی نروند. البته مسئولان این شرکت قول داده اند از این هفته ۵۰ مگاوات از سهم خاموشی ها در استان ما کاسته شود و ۶۵۰ مگاوات میزان مصرف روزانه در زمان کمبود به ۷۰۰ مگاوات افزایش یابد.

وی با تاکید بر اینکه توزیع سهم مشخص شده روزانه باید عادلانه توزیع شود، ادامه داد: باید برنامه خاموشی ها از قبل به مردم اطلاع داده شود و خاموشی ها عادلانه باشد، نه اینکه یک محله روزانه سه نوبت قطعی داشته باشد اما منطقه ای دیگر چنین نباشد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با تاکید بر اینکه باید این هفته پایان قطعی مکرر، طولانی و بی برنامه برق باشد از مردم خواست به موضوع صرفه جویی اهمیت بالایی بدهند و ادارات و نهادها بعد از ساعات اداری نورپردازی ها و نورافکن های ساختمان ها را خاموش کنند.

امام جمعه تبریز ظرفیت پایین تولید برق در این ایام پرمصرف را واقعیتی انکارنشدنی دانست و ادامه داد: در طول ۱۰سال گذشته نیروگاه های ما هیچ گونه توسعه ای را شاهد نبوده است، از سوی دیگر کاهش بارش باران تولید برق در نیروگاه های برق_آبی را با مشکل مواجه کرده است.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی باید با تمام توان برخورد قاطع با استخراج رمز ارزهای غیر مجاز و دزدی از خطوط توزیع داشته باشد، اظهار داشت: کشف ماینرهای غیر مجاز در منازل و دیگر اماکن کافی نیست و باید دستگاه های ذی ربط به صورت جدی در این زمینه وارد عمل شوند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: شاید کمبود برق مربوط به معاهده پاریس باشد که سازمان محیط زیست متعهد شده بود هیچ اقدامی برای توسعه و ساخت نیروگاه ها داشته باشد.

توزیع خاموشی ها در بین استان ها یکسان است یا خیر؟ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی خواست این موضوع را در تهران بررسی کنند، بررسی ها و گزارش ها نشان میدهد توزیع خاموشی عادلانه نیست و باید وکلای ملت جواب این سوال را از تهران بگیرند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با دولت جدید خاطرنشان کرد: اولین اولویت دولت مردمی باید رفع مشکلات اقتصادی از طریق تقویت تولید داخلی‌، وارد کردن مردم در میدان اقتصادی، ایجاد اشتغال برای جوانان‌، حفظ و تقویت ارزش پول ملّی‌ و حل مشکل گرانی‌ باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به عکس منتشر شده در فضای مجازی گفت: سفیر جدید انگلیس که سابقه امنیتی نیز داشته؛ باید به شدت تنبیه شود تا مراقب رفتار خود باشد. وی ادامه داد: رفتار سفیر روسیه دور از انتظار بود که انتشار یک متن دو پهلو، این رفتار بی‌ادبانه را جبران نکرده و باید با صراحت از ملت ایران عذرخواهی کند.

امام جمعه تبریز در ارتباط با جنگ نرم یادآور شد: جنگ نرم احساسات را درگیر می‌کند تا مخاطبان در این شرایط، شایعات را راحت‌تر پذیرفته و امکان رفتارهای مشارکتی بیشتری را داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم متذکر شد: پدران و مادرانی که حساسیت و همت لازم نسبت به شناخت و تأمین حقوق اساسی فرزندان خود در مقطع سرنوشت ساز دوران کودکی را ندارند، در دنیا و آخرت در برابر فرزندان خود شرمنده خواهند بود و باید خود را برای پاسخ گویی در محضر حق تعالی نسبت به خیانت در سرنوشت آنها آماده کنند.

وی در خصوص ماه محرم و روز عاشورا نیز بیان کرد: ماه محرم، بهترین فرصت برای بازخوانی و بازنگری در سبک زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی انسان بوده و فرهنگ عاشورا نیز بهترین ظرفیت برای تنظیم سبک زندگی انسان های حقیقت جو و حقیقت طلب است.

وی در پایان تاکید کرد: امر به معروف و نهی از منکر، شاه کلید بررسی قیام عاشورا و شاه بیت زندگی فردی و اجتماعی سیدالشهداء(ع) است‌./*

  • نوشته شده
  • در شنبه 23 مرداد 1400
  • ساعت 13
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh