امـروز : يکشنبه 30 ارديبهشت 1403
تاریخ : شنبه 13 شهريور 1400
کد 24319

طرح بایدن براى جبران شکست طرح معامله‌ ناکام خواهد ماند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: طرح جدید دولت آمریکا براى منطقه تحت عنوان صلح بلندمدت با فلسطینى‌ها براى جبران شکست طرح معامله‌ ناکام خواهد ماند.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در برنامه پیام جمعه با بیان اینکه صلح بلندمدت با فلسطینى‌ها همان طرح معامله قرن ترامپ با لحاظ برخى تغییرات است، گفت: در طرح جدید به جاى حذف طرف فلسطینى از معادله و مذاکره که در معامله قرن بر آن تأکید شده بود، مسئولیت مذاکره و هماهنگ‌سازى و کنترل و مهار فلسطینیان به رژیم‌هاى منطقه‌اى واگذار شده است.

امام جمعه تبریز افزود: در این طرح مصر مسؤل هماهنگى با غزه و کنترل اقدامات مقاومت در ارتباط با امنیت اسرائیل و دولت اردن نیز همین مسؤلیت را در ارتباط با کرانه باخترى بر عهده خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه مراکز مطالعاتى آمریکا تأکید دارد که این رژیم باید معادله قدرت در خاورمیانه را با محوریت رژیم صهیونیستى تغییر دهد؛ ادامه داد: توصیه شده خلاء حضور آمریکا در خاورمیانه با ایجاد قدرت‌هاى هم‌توان با محوریت اسرائیل جبران شود که ورود حجم گسترده‌اى از تسلیحات و تجهیزات نظامى در منطقه و خریدارى آن‌ها توسط برخى رژیم‌هاى همسو با آمریکا مانند عربستان، قطر، امارات و ترکیه در همین چارچوب تعریف مى‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: به نظر مى‌رسد که طراحان آمریکایى به چرایى ناکامى‌هاى طرح‌هاى گذشته خود در ارتباط با فلسطین و محور مقاومت توجهى ندارند. در واقع جریان صهیونیستىِ سلطه به‌مثابه شطرنج‌بازى است که تنها به مهره‌هاى بازى خود توجه دارد و به طرح و نوع بازى طرف مقابل توجه ندارد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی این موضوع را مهم‌ترین دلیل شکست طرح‌ آمریکایی ها در مقابل محور مقاومت دانست، اظهار داشت: جریان سلطه راهى جز عقب‌نشینى ندارد و معادله چنان تغییر کرده که هر اقدام جریان سلطه نه تنها موفقیت را به‌دنبال ندارد بلکه موجب تسریع این روند نیز مى‌شود.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حضور مقتدرانه ایران‌ در اجلاس بغداد گفت: اجلاس بغداد قرار بود ابتدا اجلاس همسایگان باشد، دخالت زیاده‌خواهانه دولت های سلطه باعث شد سوریه در هیچ سطحى در این اجلاس شرکت نکند. عقب‌نشینى الکاظمى از دعوت سوریه باعث شد تا نام این اجلاس از اجلاس همسایگان به اجلاس همکارى‌ها تغییر یابد. وی ادامه داد: الکاظمى دوست داشت این اجلاس، اجلاس سران باشد اما نشد روساى جمهور ایران، ترکیه، سوریه، پادشاه عربستان و امیر امارات متحده در این اجلاس شرکت نداشتند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه نحوه حضور وزیر خارجه ایران تا حدود زیادى متن اجلاس را تحت تأثیر خود قرار داد، تصریح کرد: نحوه حضور وزیر خارجه ایران، که نماد آن ایستادن آقاى امیر عبداللهیان در صف روساى کشورها بود، به سرعت تبدیل به خبر اول اجلاس شد و حرف و حدیث‌هاى فراوانى در اطراف آن ایجاد شد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: محتواى سخنرانی امیر عبداللهیان و محکومیت آمریکا و اعلام مواضع عزتمندانه و حکیمانه ایران که به زبان عربى ایراد شد نیز بازتاب زیادى در افکار عمومى منطقه و جهان داشت. وی نکته جالب‌تر حواشی این اجلاس را سفر وزیر خارجه کشورمان از بغداد به دمشق و دیدار با بشار اسد عنوان کرد و گفت: این سفر یعنى ایران برخلاف آمریکا، هیچگاه هم‌پیمانان خود را تنها نخواهد گذاشت.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم ادامه داد: در همین سفر به سوریه نشست وزیر امور خارجه با رهبران گروه‌هاى جهادى فلسطینى، آن هم بعد از لفاظى‌هاى مضحک نفتالى بنت بر علیه ایران پیام‌هاى روشنى داشت و این اولین آزمون موفقیت‌آمیز دولت سیزدهم در عرصه بین‌المللى بود. حضورى که بیش از هر چیز اقتدار منطقه‌اى ایران را به رخ جهانیان کشاند و برنامه‌هاى آن‌را تحت تأثیر قرار داد.

امام جمعه تبریز همچنین در بخش دیگری از برنامه پیام جمعه این هفته تبریز استقرار کارگزاران و مدیران انقلابى در رأس مدیریت‌هاى کشور و تحقق دولت اسلامى را دو نیاز مبرم نظام اسلامی در دولت سیزدهم دانست و ادامه داد: این نظام مقدس که از منظر امام خمینى(ره)، حفظ آن اوجب واجبات است، پایدار نخواهد ماند مگر با حفظ اعتماد مردم که صاحبان اصلى این انقلاب هستند و اعتماد مردم نیز تنها از طریق تحقق عینى و عملى آرمان‌هاى انقلاب اسلامى جلب خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با تاکید بر برقرارى قسط و عدل و خدمت‌رسانى به‌مردم، به‌ویژه مستضعفین و پابرهنگان گفت: تحقق آرمان‌هاى انقلاب و جلب رضایت‌مندى و حفظ اعتماد مردم نیز بدون‌شک نیازمند مدیر انقلابى و باورمند به‌این آرمان‌ها است، مدیرى که گفتار و وعده‌هایش با کار و تلاش انقلابى توأم باشد و در راستاى فقرزدایى و خدمت به‌محرومین، از هیچ کوششى دریغ نورزد.

نماینده ولی فقیه در استان، دولت اسلامى را به‌معناى اسلامى شدن روش و منش دولتمردان و طراحى ساز و کارها و نهادهاى نظام بر اساس معارف اسلام ناب محمدى(ص) عنوان کرد و ادامه داد: اسلام ناب محمدى(ص) کلیدواژه شاخصى در ادبیات و گفتمان انقلاب اسلامى و همچنین منظومه فکرى امامین انقلاب است که نافى دو نوع اسلام التقاطى یعنى اسلام‌هاى متحجرانه و اسلام‌هاى متجددانه و به‌طور مشخص اسلام انگلیسى و اسلام آمریکایى است.

امام جمعه تبریز با تبیین شاخص‌هاى دولت اسلامى‌ خاطرنشان کرد: دولت اسلامى باید دارای شاخص اعتقادى و اخلاقى، خدمت به‌خلق، عدالت محور، سلامت اقتصادى و مبارزه با فساد، قانون گرا، حکمت و خرد گرایى در کارها و تکیه به‌ظرفیت درون‌زاى کشور است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در بخش دیگری از سخنان خود، با بیان اینکه ادب اصحاب سید الشهدا علیه السلام در محضر امام؛ از زمینه‌های اصلی سعادت و توفیق شهادت آنها بود، تصریح کرد: انسانی که فاقد ادب در خانواده و جامعه است؛ تبدیل به عذاب روحی و روانی خانواده و جامعه خواهد شد و این چنین انسانی در باتلاق ناآرامی‌ها گرفتار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه انسان برای عبور از پرتگاه نفسانیات؛ به هیچ چیزی به اندازه ادب محتاج نیست، ادامه داد: از مسئولین اقتصادی کشور و استان هم استدعا داریم نسبت به اثرات سنگین مشکلات اقتصادی در ناتوانی خانواده‌ها در تأمین نیازهای ضروری فرزندان خود؛ توجه لازم را داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تصریح کرد: از دست دادن فرصت تربیت و تأدیب فرزند در دوران کودکی؛ مسأله تربیت کودک را در سنین بالاتر سخت‌تر و هزینه‌های مادی و‌ روانی مدیریت کودک را بیشتر خواهد کرد./*

  • نوشته شده
  • در شنبه 13 شهريور 1400
  • ساعت 12
  • توسط shahla asadzadeh
  • ویرایش شده
  • در پنجشنبه 8 مهر 1400
  • ساعت 11
  • توسط shahla asadzadeh
نظرات شما
captcha refresh