امـروز : چهارشنبه 29 فروردين 1403
تاریخ : چهارشنبه 28 مهر 1400
کد 24368

حضور در فضای مجازی باید فعالانه و کنشگرانه باشد

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه حضور گردانهای سایبری بسیج و نیروی های انقلابی در فضای مجازی نباید منفعلانه باشد، گفت: حضور فعال و کنشگرانه در فضای مجازی لازمه فعالیت در این حوزه است.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در گردهمایی اعضای فعال فضای مجازی استان با بیان اینکه فضای مجازی زبان نسل جوان است و این قشر بسیاری از اطلاعات خود را از این فضا کسب میکنند، گفت: گردهمایی کنشگران شبکه های اجتماعی، مدرسان سواد رسانه ای و تولیدکنندگان محتوا برای فضای مجازی گامی برای رسیدن به آرمان ها و ارزش های مقدس نظام اسلامی است.

امام جمعه تبریز با اشاره به تغییر شکل فضای مجازی و فعالیت در آن ادامه داد: دیگر نمیتوان با یک دستگاه گوشی موبایل در این عرصه فعالیت کرد، امروزه باید با سخنان و عملکردی که مبنای علمی دارد باید در فضای مجازی نقش آفرین بود.

وی با تاکید بر اینکه در فضای مجازی باید هجومی حرکت کرد، افزود: در این فضا و در برابر آرایش جنگی دشمن نباید تدافعی عمل شود بلکه باید به شکل هجومی عمل کنیم و با راه اندازی پویش های مختلف در جنگ روایت ها پیروز شویم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه در آستانه هفته وحدت قرار داریم، گفت: با یافتن مخاطب واقعی و ایجاد مخاطب در فضای مجازی و همچنین تربیت مبلغان قلمی و سخنور و مبلغان حوزوی می توان پویش های وحدت آفرین و امیدآفرین در این فضا راه اندازی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با یادآوری محاصره رسانه ای دشمن برای بایکوت کردن حرکت عظیم و پیاده روی اربعین گفت: حضور به هنگام جریان انقلاب با کلیدواژه حب الحسین یجمعنا این حرکت عظیم مردمی را جهانی کردند و این حصار و عملیات روانی دشمن را در هم شکستند و توجهات جهانی را به سمت پیاده روی اربعین و ماجرای عاشورا جلب کردند.

امام جمعه تبریز یکی دیگر از حرکت های هوشمندانه، به هنگام و تشکیلاتی جریان ساز در تبریز را راه اندازی هشتک غیرتلی تبریز عنوان کرد و ادامه داد: در ماجرای برف بازی ائل گلی تبریز جریان انقلاب وارد عمل شد و یک موجی در کشور ایجاد کرد و هوشمندانه؛ غیرت مردم تبریز را نسبت به نوامیس مردم به رخ ایرانیان کشید.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی راه اندازی کلیدواژه "بو مملکتین سرور و سالاری رضادی" را هم نشان ارادت آذربایجانی ها به اهل بیت عنوان کرد. وی کلیدواژه قزیلی قیام در آستانه گرامیداشت  قیام مردم تبریز در 29 بهمن سال 56 و چندین نمونه دیگر را از دیگر کارهای اثر گذار جریان انقلاب در فضای مجازی دانست.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در ادامه با بیان اینکه در قائله قره باغ و منطقه قفقاز بیش از آنکه جنگ سخت و جنگ توپ و تانک ها اثرگذار باشد، جنگ نرم و جنگ روایات فضا را مهیای اتفاقات دیگر میکند، گفت: باید با روایات درست که پشتوانه منطقی دارد در فضای مجازی و رسانه ای حرکت کرد تا اهداف دشمن خنثی شود.

امام جمعه تبریز تاکید کرد: امروز در قفقاز با علقه سازی و تحریف تاریخ می خواهند اقدامات خود را موجه جلو دهند، اما نیروهای انقلاب در فضای مجازی باید کنشگرانه وارد میدان شود و صحنه را تغییر دهند.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به هم فرصت و تهدید آفرینی فضای مجازی گفت: اگر آحاد مردم و اقشار مختلف فضای مجازی را از مطالب حق پر کنند قطعاً حضور باطل در این فضا کمرنگ خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه فضای مجازی باید سالم باشد و حب بغض شخصی در آن جای نداشته نباشد، ادامه داد: باید مواظب بود به افراد بی گناهی آسیب نرسد و با آبروی اشخاص در فضای مجازی بازی نشود و باید مراقب بود فضای مجازی مانع رشد در فضای حقیقی و معنوی نشود.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم رعایت اخلاق را ضرورتی انکار ناپذیر در فضای مجازی دانست و اضافه کرد: حفظ و حراست فضای مجازی می تواند در ایجاد آرامش و جلوگیری از اضطراب و دلهره به شدت موثر باشد.

وی با تاکید بر اینکه برای فعالیت اثر گذار و انجام رسالت انقلابی باید به زبان امروز آشنا باشیم، اظهار داشت: با کار تشکیلاتی، جبهه سازی، جنگ شناختی، عملیات روانی، عملیات در رسانه های تعاملی، فن بیان، شیوه درس، آشنایی با نرم افزارهای عکس نوشت و استوری موشن می توان در عرضه فضای مجازی نقش آفرینی کرد که این عناوین مهم از مطالبات رهبر معظم انقلاب است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی راه اندازی شبکه ملی اطلاعات، قوی شدن و اقتدار در فضای مجازی، مدیریت صحیح، استقلال و عدم وابستگی، حضور جریان ساز و تاثیرگذار و مثبت، تشکیل جبهه واحد ضد آمریکایی در فضای مجازی، تشکیل هیات های اندیشه ورز و تقویت آنها، تبلیغ مفاهیم و معارف اسلامی در این فضا، مبارزه با الحاد و نفاق و برنامه ریزی برای رفع آسیب های فضای مجازی برای کودکان و نوجوانان را بخشی از مطالبات رهبر معظم انقلاب از فعالان فضای مجازی است که باید بعنوان نقشه راه به آن اهتمام جدی داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم مقابله با آرایش جنگی دشمن، تلاش برای افزایش امنیت این فضا، رصد و مقابله هوشمندانه با تهاجمات فکری و فرهنگی و تولید و ترویج بازی های رایانه ای از دیگر مطالبات رهبری عنوان کرد و گفت: دانشگاه ها باید در این زمینه همکاری های اثرگذار داشته باشند و شرکت های دانش بنیان در حوزه فن آوری اطلاعات گسترش یابد تا فضای مجازی از برکات آن بهرمند شوند./*

  • نوشته شده
  • در چهارشنبه 28 مهر 1400
  • ساعت 01
  • توسط abdolah asadi
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh