امـروز : پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403
تاریخ : پنجشنبه 29 مهر 1400
کد 24369

امام جمعه تبریز عنوان کرد؛ نماز و زکات نشان دهنده پیوند انسان با خداوند و خلق الله است

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: زکات یکی از ارکان فروع دین و پرداخت آن خدمت به خلق و رمز پیوند انسان با خداوند است.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در نشست شورای زکات استان با بیان اینکه در سبک زندگی اسلامی برخی فرایض ناظر بین خدا و انسان است، گفت: زکات یکی از ارکان فروع دین و پرداخت آن خدمت به خلق و رمز پیوند انسان با خداوند است.

امام جمعه تبریز افزود: پرداخت زکات باعث تزکیه نفس و موجب ارتقا درجات معنوی انسان ها میشود. وی با اشاره به اهمیت زکات در آموزه های دینی و قرآنی ادامه داد: در قرآن زکات همراه با نماز مطرح میشود و شرط قبولی فریضه نماز پرداخت زکات واجب توسط مومنان است.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه هیچ یک از فرایض واجب دین مقدس اسلام به اندازه زکات همراه با اقامه نماز مورد تاکید قرار نگرفته است، ادامه داد: در قرآن کریم 27مرتبه زکات همراه با اقامه نماز ذکر شده است.

رئیس شورای زکات استان با تاکید بر اینکه نمازگزاران واقعی از اموال خود به نیازمندان احسان و انفاق میکنند، گفت: در سبک زندگی اسلامی رفتار مسلمانان باید بیانگر یکپارچگی اُمت باشد و در کنار اقامه نماز برای خداوند، زکات نیز برای نیازمندان و بندگان الهی در نظر گرفته شود.

وی در ادامه توجه به پرداخت زکات مستحبی و مال التجاره را مورد اشاره قرار داد و گفت: صداوسیما با نقش روشنگری و آگاه سازی که دارد؛ برای ترویج فرهنگ پرداخت زکات برنامه سازی داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تقدیر از نهادی متولی و مرتبط با امر زکات گفت: افزایش 101 درصدی پرداخت زکات در استان نسبت به مدت مشابه بیانگر تدین و آگاهی مردم است.

در پایان این نشست احکام اعضای جدید شورای زکات استان به آنها اهداء شد.

در ابتدای این نشست آقای کلامی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان، حجت الاسلام محمدزاده دبیر شورای زکات، دکتر جهانگیری معاون اقتصادی استاندار و مسئول کارگروه اقتصادی شورای زکات و مهندس فتحی رئیس سازمان جهاد کشاورزی مسئول کارگروه کشاورزی شورای زکات استان از میزان و نحوه جمع زکات واجب در آذربایجان شرقی گزارش دادند./*

  • نوشته شده
  • در پنجشنبه 29 مهر 1400
  • ساعت 01
  • توسط abdolah asadi
  • ویرایش شده
  • در سه شنبه 11 آبان 1400
  • ساعت 12
  • توسط abdolah asadi
نظرات شما
captcha refresh