امـروز : جمعه 7 ارديبهشت 1403
تاریخ : پنجشنبه 6 آبان 1400
کد 24372

نماینده ولی فقیه در مراسم معارفه امام جمعه اسکو تاکید کرد؛

هدایت امور فرهنگی با راهبری ائمه جمعه

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت : امور فرهنگی هر شهر با راهبری امام جمعه و قرارگاه فرهنگی آن منطقه یعنی نماز جمعه باید هدایت شود.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در مراسم تکریم و معارفه امام جمعه شهرستان اسکو با تاکید بر اینکه عرصه فرهنگی باید محلی برای فعالیت و رشد نسل نوجوان و جوان کشور باشد، گفت: ائمه جمعه باید با نقش پدری به جامعه و نگاه یکسان به جریانات سیاسی داخل نظام و امور فرهنگی را با تحقق بخشی به بیانیه گام دوم انقلاب مد نظر رهبر معظم انقلاب و میدان دادن به نسل کارآمد جوان و نوجوان هدایت و راهبری کنند.
امام جمعه تبریز از نماز جمعه بعنوان قرارگاه فرهنگی هر شهر یاد کرد و افزود : امام راحل (ره) با انقلابی مردمی نماز جمعه نبوی را که برای اولین بار در 16 ربیع الاول به امامت پیامبر اکرم (ص) اقامه شده بود بار دیگر احیا کرد و زمینه برگزاری یک همایش و رزمایش فرهنگی هفتگی را فراهم آورد.

وی با بیان اینکه نماز جمعه مرکز وحدت مسلمانان است، خاطرنشان کرد : نمازهای جمعه در دوران انقلاب، در زمان جنگ نقشی بی نظیر داشتند و جوانان انقلابی با رهبری امام راحل انقلابی اسلامی را رقم زدند؛ بعد از آن تربیت شده های مکتب امام از همین قرارگاه ها به جبهه اعزام شدند و دیگر آحاد ملت از این پایگاه ها جبهه های نبرد را پشتیبانی کردند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تبیین نقش نماز جمعه در حمایت از نیروهای ارزشی و خنثی سازی فتنه ها گفت : در شهر فرهنگی و فرهنگ دوست اسکو که جایگاه علمی مردمانش زبان زد عام و خاص است، فریضه نماز جمعه با شکوه و عظمت مثال زدنی برگزار میشود.
امام جمعه تبریز یادآور شد : نام و آوازه آیت الله العظمی میلانی بیانگر جایگاه فرهنگی و علمی شهرستان اسکو است و دانشمندان صاحب کرسی تدریس، بسیاری از این خطه به پا خواسته اند که در همه زمینه ها نقشی اثرگذار داشته و دارند.
در این مراسم از خدمات 8 ساله حجت الاسلام والمسلمین مرادپور در امامت جمعه شهر اسکو تقدیر به عمل آمد و حجت الاسلام والمسلمین حافظ نیا به عنوان امام جمعه جدید این شهر معرفی شد./*

 

  • نوشته شده
  • در پنجشنبه 6 آبان 1400
  • ساعت 08
  • توسط abdolah asadi
  • ویرایش شده
  • در جمعه 7 آبان 1400
  • ساعت 02
  • توسط abdolah asadi
نظرات شما
captcha refresh