امـروز : جمعه 7 ارديبهشت 1403
تاریخ : پنجشنبه 13 آبان 1400
کد 24381

در مراسم یوم الله 13 آبان

مقاومت فعال و استکبارستیزی زمینه ساز پیشرفت کشور

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز گفت : برای حرکت در مسیر پیشرفت ها نباید مقاومت فعال و استکبار ستیزی را کنار بگذاریم.
به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در مراسم یوم الله ۱۳آبان؛ روز ملی استکبارستیزی با بیان اینکه هر جا استکبارستیز بوده‌ایم، پیشرفت کرده‌ایم، گفت : تبعید حضرت امام به ترکیه در سال ۱۳۴۳، کشتار دانش آموزان عزیز در دانشگاه تهران در سال ۱۳۵۷ در اعتراض به رژیم ستم شاهی و تسخیر سفارت آمریکا در سال ۱۳۵۸ می باشد؛ سه رخداد مهم تاریخ انقلاب شکوهمند اسلامی ایران است که هر یک از آنها با هویت مشترک، در شکل گیری پیروزی انقلاب نقش مهمی داشتند.
امام جمعه تبریز افزود: هویت هر سه حرکت مبارزه با استکبار بود، از این رو روز ۱۳آبان که به حق روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نامگذاری شده، فرصت مغتنمی را برای تبیین ابعاد مختلف استکبارستیزی و افشای توطئه استکبار، آمریکای جنایتکار، در شرایط کنونی فراهم کرده است.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم ادامه داد: استکبار ستیزی، مبانی قرآنی و مبانی عقلی دارد و مبارزه با ظلم، لازمه حیات والای انسانی است، ضمن اینکه پذیرش استکبار قباحت عقلی دارد و مغایر با ذات انسان است.
وی با بیان اینکه استکبار ستیزی دلایل تاریخی هم دارد، گفت :  جنایات مختلف استکبار، به ویژه آمریکا، علیه کشورمان از کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ و تحمیل کاپیتولاسیون در قبل از انقلاب تا طیفی از فشار های امنیتی، رسانه ای و اقتصادی و تحریم و فشار حداکثری در بعد از انقلاب اسلامی مصادیق آن است.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه حفظ انقلاب یک ضرورت و نه انتخاب است، ادامه داد: از نظر استراتژیک نیز استکبار ستیزی توجیه دارد به این معنا که این انقلاب قدرت آفرین است و استکبار ستیزی باعث حفظ سیرت انقلاب می شود و لازمه الهام بخشی انقلاب و توسعه عمق راهبردی نظام جمهوری اسلامی است.
امام جمعه تبریز تاکید کرد : استکبارستیزی با توجه به واقعیات موجود دشمنی آمریکا و اذنابش با ایران انجام می شود؛ آمریکا عامل اصلی مشکلات اقتصادی و اعمال ناجوانمردانه تحریم های اقتصادی و فشار حداکثری بر ملت ایران است.
وی افزود: عهد شکنی آمریکا و تداوم خصومت ورزی های آن با وجود حسن نیت و نقش آفرینی ایران در راستای احقاق حقوق ملت ایران در توافق نامه هسته ای برجام مورد تایید جهان، آزادسازی گروگان های غربی در لبنان و تعلیق داوطلبانه فعالیت های هسته ای در دولت گذشته، از عقلایی بودن استکبار ستیزی و تداوم آن حکایت می کنند.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در توجیه چرایی ارجحیت مقاومت به سازش و کم بودن هزینه های آن نیز گفت : تغییر نکردن رویکرد راهبردی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در قبال ایران، فشار حداکثری بر ایران، تلاش برای تصاحب فضای تهدید، تحریم، محاصره و اجماع بین المللی علیه ایران، هدف گذاری هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه در آمریکا برای تسلیم ایران به زعم خودشان است.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با یادآوری اینکه استکبارگری آمریکا در دوره ریاست جمهوری بایدن نیز ادامه داد، گفت : تداوم فعالیت کارگروه مشترک آمریکا و رژیم صهیونیستی برای اقدام علیه کشورمان، مانع تراشی در آزادسازی دارایی های کشورمان، حمایت از رژیم صهیونیستی در عملیات خرابکاری هسته ای در نطنز، حفظ تحریم های ضد ایرانی دولت ترامپ و افزون موارد جدید به آن، مقدمه سازی برای شکل گیری برجام دیگر با رویکرد تشدید محدودیت های هسته ای و موشکی ایران و دایمی کردن آن و تخریب چهره رئیس جمهوری مردم کشورمان از نشانه های آن است.
امام جمعه تبریز اضافه کرد : نظرسنجی انجام شده در مهرماه امسال نشان می دهد که تصور ۸۵ درصد مردم ایران از آمریکا نامطلوب است و آنان ضمن رویگردانی از سیاست های خصمانه واشنگتن به سیاست های جدید تهران در رویکرد به شرق نگاه مثبتی دارند.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در شرایط کنونی، رفع بی عدالتی و خارج کردن انحصار سرمایه و فرصت های سیاسی از دست باندهای قدرت و ثروت، حمایت از رویکرد دولت مردمی رئیس جمهوری در زمینه جوان گرایی، تسهیل شرایط رسیدن چهره های مختلف از اقصی نقاط کشور به قدرت، مردم داری و دست کم همدلی با مشکلات مردم و نه نگاه مغرورانه به آن، منحصر نشدن به نیروهای سیاسی اصولگرا و استفاده از برخی چهره های جریان اعتدال و به ویژه استفاده از زبان ساده و عامیانه با مردم را از جمله راه های تداوم استکبارستیزی عنوان کرد.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی همچنین با تبریک پیروزی دلاورمردان نیروی دریایی سپاه در ناکام گذاشتن توطئه آمریکا برای دزدی دریایی نفت کشورمان در آستانه ۱۳ آبان گفت : جاسوسان دیروزی آمریکا دزدان دریایی امروز شده اند؛ ناکامی آمریکا در عملیات دزدی دریایی و سرقت نفت ایران در پی اقدام به موقع و مقتدرانه نیروی دریایی سپاه پاسداران بازتاب گسترده ای در رسانه های جهان داشت.
امام جمعه تبریز اضافه کرد : نیروهای آمریکایی یک نفتکش حامل نفت ایران را توقیف و محموله آن را به نفتکش دیگری منتقل کردند، اما با انجام عملیات هوایی توسط نیروی دریایی سپاه عملیات دزدی آمریکاییان خنثی شد.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم خاطرنشان کرد : چندین کشتی جنگی و بالگرد آمریکایی حاضر در منطقه تلاش کردند کنترل نفتکش را دوباره در دست بگیرند، اما توطئه آنان در سایه از جان گذشتگی نیروی دریایی سپاه ناکام ماند و اکنون این نفتکش در آب های کشورمان است./*
  • نوشته شده
  • در پنجشنبه 13 آبان 1400
  • ساعت 15
  • توسط abdolah asadi
  • ویرایش شده
  • در پنجشنبه 13 آبان 1400
  • ساعت 20
  • توسط abdolah asadi
نظرات شما
captcha refresh