امـروز : جمعه 7 ارديبهشت 1403
تاریخ : پنجشنبه 27 آبان 1400
کد 24388

در مراسم گرامیداشت آزادسازی سوسنگرد؛

آزادسازی سوسنگرد اوج تبعیت محض از رهبری بود

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت : آزادسازی سوسنگرد اوج تبعیت محض از رهبری و ولایت فقیه بود که رزمندگان اسلام و نیروهای بسیجی، ارتشی، سپاهی، ژاندارمری، عشایر و نیروهای مردمی در کنار یکدیگر برای دفاع از شهر ایستادگی کرده و حصر را شکستند.
به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در مراسم گرامیداشت آزادسازی سوسنگرد، یکی از دستاوردهای مهم و محوری هشت سال دفاع مقدس را جاری شدن فرهنگ ایثار و شهادت در متن جامعه دانست و گفت : حاصل توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در کشور، توانمندی نرم جمهوری اسلامی است.
امام جمعه تبریز افزود : باید توجه داشت که توسل به این فرهنگ ناب ما را از گردنه های سخت و دشوار تاریخی عبور میدهد.
وی با تاکید بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل جدید گفت : برای اینکه بتوانیم توان نرم خود را در برابر تهدیدات مختلف دشمنان افزایش و توسعه دهیم باید فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال تاریخ هشت سال دفاع مقدس را بین نسل نوجوان و جوان ترویج دهیم.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی آزادسازی سوسنگرد را یکی از فرازهای مهم تاریخ دفاع مقدس برشمرد و ادامه داد : امام راحل (ره) تنها در دو مورد از کلمه باید استفاده کردند که یکی مربوط به شکست حصر آبادان بود و دیگری به آزادسازی سوسنگرد تعلق داشت که در این مورد حتی در کنار کلمه "باید" از کلمه "تا فردا" نیز استفاده کردند.
امام جمعه تبریز با بیان اینکه اهالی و متخصصان مسائل جنگی و رزمی به خوبی نسبت به موقعیت راهبردی سوسنگرد آگاه هستند، اضافه کرد : این شهر برای ایران در دوران جنگ، کلیدی بود چون اگر دشمن این شهر را تصرف می کرد، حمیدیه سقوط می کرد و سپس اهواز در آستانه اشغال قرار می گرفت که در این صورت خوزستان سقوط می کرد و معادلات جنگ به هم می ریخت و تغییر پیدا می کرد.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم رشادت ها و دلاوری های رزمندگان آذربایجان در آزادسازی سوسنگرد را شگفت آور خواند و گفت : این دلاوری ها در قالب خاطرات و نوشته های ژنرال های ارتش بعث عراق به وفور یافت می شود که یکی از همین فرماندهان عراقی بر دلاوری و شجاعت شهید تجلایی اشاره کرده و عنوان می کند، سوسنگرد به رهبری و فرماندهی یک آذربایجانی آزاد شد.
امام جمعه تبریز با بیان اینکه ۲۶ آبان سال ۱۳۵۹ روزی فراموش ناشدنی در تاریخ ایران است، افزود : پس از فرمان تاریخی امام راحل مبنی بر لزوم آزادسازی سوسنگرد، رزمندگان دلاور ایران و در رأس آنها آذربایجانی ها با اراده ای پولادین و با خلق حماسه ای بی نظیر حلقه تنگ محاصره دشمن را شکستند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر اهمیت فعالیت های فرهنگی در تبیین و ترویج فرهنگ دفاع مقدس در جامعه، با اشاره به هفته کتاب و کتاب خوانی، اظهار داشت : بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس باید در این زمینه فعالیت های گسترده تری از خود نشان داده و نسبت به ثبت و ضبط حوادث تاریخی دفاع مقدس توسط رزمندگان آذربایجانی وارد عرصه شده و آثار فاخری نشر کند./*
  • نوشته شده
  • در پنجشنبه 27 آبان 1400
  • ساعت 08
  • توسط abdolah asadi
  • ویرایش شده
  • در جمعه 28 آبان 1400
  • ساعت 03
  • توسط abdolah asadi
نظرات شما
captcha refresh