امـروز : جمعه 7 ارديبهشت 1403
تاریخ : چهارشنبه 3 آذر 1400
کد 24393

در همایش اقتدار بسیجیان تبریز؛

با تفکر بسیج میتوان مشکلات کشور را حل کرد

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت : دولت برای رفع مشکلات عمومی اقتصاد کشور و گرانی و گران فروشی از ظرفیت های بسیج نهایت استفاده را داشته باشد.
به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در همایش اقتدار بسیجیان تبریز با بیان اینکه شجره طیبه بسیج به نیروهای متخصص در همه عرصه ها تبدیل شده است، گفت : دولت برای حل مشکلات عمومی اقتصادی کشور و مبارزه با گرانی و گران فروشی و همچنین فساد از ظرفیت بسیج استفاده کند تا این نیرو بتواند فداکاری هایی 43 سال گذشته خود را در این برهه هم نشان دهد.
امام جمعه تبریز افزود : بسیج متعلق به همه مردم است و با هدایت رهبر معظم انقلاب برای خدمت رسانی به مردم از هیچ کوششی دریغ نکرده و نمیکند.
وی شعار بسیج پاره تن مردم را تبلور خدمت رسانی این نیرو عنوان کرد و گفت : فعالیت های هدفمند برای سازندگی و محرومیت زدایی از مناطق مختلف کشور از وظایف مورد تاکید رهبری به بسیج است.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تبیین رویکردهای فرهنگی بسیج برای خدمت رسانی به مردم ادامه داد : ناتو، شبیخون و تهاجم فرهنگی نظام سلطه و مقابله با جنگ نرم دشمن با تشکیل حلقه های صالحین در سال های اخیر به اوج خود رسیده است.
امام جمعه تبریز تفکر بسیج را تفکر شهید سلیمانی، فهمیده ها و باکری ها دانست و تاکید کرد : بسیج به معنای واقعی پاره تن مردم است چرا که مردم ما در شرایط سخت و بحرانی به خوبی حضور بسیج را در کنار خود لمس کرده اند.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با یادآوری فعالیت های بسیج در ایام فراگیری بیماری کرونا گفت : دلاور مردان بسیجی شبانه روزی و خودجوش در ایام شیوع کرونا معابر و اماکن عمومی و خیابان ها را ضدعفونی کردند و در طرح شهید سلیمانی فداکاری زیادی را انجام دادند.
وی نمونه دیگر فداکاری بسیج را کمک به معشیت مردم عنوان کرد و ادامه داد : بسیجیان جان بر کف با لبیک به امر رهبری در راستای نهضت کمک مومنانه و رزمایش مواسات سنگ تمام گذاشتند و با تهیه ارزاق عمومی و تحویل آنها به درب منازل نیازمندان در کنار مردم بودن و حماسه آفریدند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه مردم کشورهای مدعی تمدن در زمان شیوع کرونا فروشگاه ها را غارت کردند، گفت : تفاوت تفکر بسیجی و تفکر غربی در همین است که در اینجا بسیجیان با تهیه بسته های معیشتی به کمک نیازمندان آبرومند می روند و در غرب مردم به فروشگاه ها حمله ور میشوند.
امام جمعه تبریز در توصیف بسیج آنها را جهادگران صف اول خواند و گفت : همان تفکر بسیجی که در 8 سال دفاع مقدس و در جبهه مقاومت دشمن را به زانو درآورد میتواند امروز مشکلات کشور را حل کند.
وی تاکید کرد : جهانیان بدانند بسیج سرباز ولایت و گوش به فرمان رهبری است و تا آخرین قطره خون از انقلاب و آرمان های امام دفاع خواهد کرد.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم ادامه داد : زمانی که برای انقلاب، مردم و نظام مشکلی پیش آید خالصانه و با روحیه جهادی، بسیج وارد میدان میشود.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی هدایت گری، حمایت و مراقبت از دستاورهای انقلاب را از دلایل تشکیل نهاد بسیج دانست و ادامه داد : در کمتر از یک سال از پیروزی انقلاب امام راحل فرمان تشکیل بسیج را صادر فرمودند و ایشان بسیج  را  تنها برای دفاع سخت تشکیل ندادند و بعد از جنگ نیز بسیج در همه عرصه ها با همه جبهه استکبار رویارویی کردند.
امام جمعه تبریز با بیان اینکه همه به بسیج ایمان دارند و همه تشکل های سیاسی به بسیج اعتقاد دارند، گفت : بسیج برای همه تهدیدات سینه خود را سپر کرده و خادم ملت است.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با تاکید بر اینکه بسیج یکی از بی نظیرترین تشکل های مردمی در دنیا است، ادامه داد : بسیج امروز به بزرگترین نهاد امید بخش برای آزادی خواهان جهان به خصوص جبهه مقاومت تبدیل شده است و در کشورهای عراق، سوریه و یمن با الگوگیری از ایران بسیج مردمی تشکیل داده اند.
وی بسیج را نماد آگاهی یک ملت دانست و گفت : بسیج خادم همه مردم است و به این مهم افتخار میکند؛ بسیج هرجا که احساس کرد برای مردم سختی ایجاد شده است با بصیرت و مخلصانه وارد میدان شده است.
نماینده ولی فقیه در استان از بسیج بعنوان یک فرهنگ و تفکر یاد کرد که برای آن هیچ بن بستی وجود ندارد و ریشه در اعتقادات ما دارد.
امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه مردان و زنان بسیجی عمل گرا هستند، ادامه داد : بسیج خود را برای نقش آفرینی در گام دوم آماده کرده و در بسیاری از محورها حرکت خود را آغاز کرده است و به برکت بسیج دشمنان داخلی و خارجی توان رویارویی با نظام را ندارند.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم تاکید کرد : بسیج همیشه آماده است و تا این تفکر بسیج و رهبر بسیجی ما وجود دارد، دشمنان به اهداف خود نخواهند رسید./*
  • نوشته شده
  • در چهارشنبه 3 آذر 1400
  • ساعت 02
  • توسط abdolah asadi
  • ویرایش شده
  • در جمعه 5 آذر 1400
  • ساعت 02
  • توسط abdolah asadi
نظرات شما
captcha refresh