امـروز : جمعه 31 فروردين 1403
تاریخ : چهارشنبه 17 آذر 1400
کد 24408

در جلسه شورای سیاستگذاری خبرگزاری ایکنا

ضرورت تدوین سند توسعه فعالیت های قرآنی در استان

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت : جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی برای تدوین سند توسعه فعالیت های قرآنی در استان با تکیه بر ظرفیت های بومی و محلی اهتمام جدی داشته باشد.
به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در جلسه شورای سیاست گذاری خبرگزاری ایکنا با انتقاد از عدم هم افزایی نهادهای متولی امور قرآنی در کشور گفت : برای توسعه فعالیت های قرآنی باید نیروهای فکری این حوزه بازسازی، موازی کاری ها حذف و سند توسعه این فعالیت ها بومی سازی و بُرِش استانی آن تدوین شود.
امام جمعه تبریز با تاکید بر ادغام همه موسسات و دستگاه های متولی امور قرآنی ادامه داد : رهبر انقلاب تاکید فرموده اند که باید سالانه 10 میلیون حافظ در کشور تربیت شود اما کثرت موسسات قرآنی و موازی کاری آنها باعث شده است هنوز سهم استانها از این تعداد حافظ مشخص نباشد.
وی با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی؛ قرآن از محجوریت درآمده است، گفت : برای رسیدن به اهداف ترسیم شده به خبرگزاری ایکنا که هم جنبه داخلی دارد و هم بین المللی باید در راستای تحقق فرهنگ قرآنی، ترویج سبک زندگی قرآنی و شبه زدایی در این حوزه تلاش مجدانه داشته باشیم.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی رفتارسازی و عمل به قرآن را هدف نهایی همه فعالیت های این حوزه عنوان کرد و اظهار داشت : جهاد دانشگاهی در بستر دانشگاه و امکاناتی که در اختیار دارد میتواند در بین دانشجویان فعالیت های اثرگذار قرآنی داشته باشد، چون نسل جوانان ما پذیرش بیشتر و بهتری برای انجام این فعالیت دارند.
امام جمعه تبریز در ادامه داشتن سرعت و دقت در انتشار اخبار قرآنی در داخل و خارج از کشور را یادآور شد و از مسئولان خبرگزاری ایکنا خواست : ایجاد روحیه امید در بین مردم با استفاده از آیات قرآنی، دخالت ندادن مسائل سیاسی و جناح بندی ها در فعالیت های قرآنی و حفظ آرمان های اسلام و انقلاب را محور همه امور قرار دهند.
در ابتدای این دیدار محمدحسین حسنی از اعضای هیئت مدیره خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از فعالیت های این خبرگزاری گزارش داد./*
  • نوشته شده
  • در چهارشنبه 17 آذر 1400
  • ساعت 12
  • توسط abdolah asadi
  • ویرایش شده
  • در جمعه 19 آذر 1400
  • ساعت 03
  • توسط abdolah asadi
نظرات شما
captcha refresh