امـروز : پنجشنبه 30 فروردين 1403
تاریخ : سه شنبه 7 دي 1400
کد 24422

در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان :

ضرورت بازخوانی فرهنگ عمومی جامعه با زبان نسل جدید

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: متولیان فرهنگی باید متناسب با زبان نسل جدید زبان فرهنگ عمومی جامعه را بازسازی و بازخوانی کنند.
به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با بیان اینکه در عرصه نبرد فرهنگ ها؛ فرهنگی غالب خواهد بود که با زبان روز با مخاطب خود گفتگو کند، گفت: اگر زبان روز را در مسائل فرهنگی بلد نباشیم نمی توانیم با هجمه های عظیم دشمن مقابله کنیم.
امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه تبلیغات سنتی دیگر پاسخگوی نیازهای امروز نیست، ادامه داد: با گسترش ارتباطات اجتماعی و رسانه ای فضا برای تهاجم فرهنگ های بیگانه ای که با برنامه های خلاق و جذاب وارد میدان شده اند، باید آماده تر باشیم.
وی اظهار داشت: بدون داشتن برنامه های خلاق و جذاب فرهنگی سقوط در دل فرهنگ های بیگانه و مهاجم سرنوشت اجتناب ناپذیر فرهنگ های منفعل است.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه با وجود معارف ارزشمند و قدرتمند معرفتی در قرآن و احادیث اهل بیت(ع) نباید با تلفات سنگین فرهنگی در فضای حقیقی و مجازی مواجه باشیم، ادامه داد: فعالان و متولیان فرهنگی جامعه در ایام فاطمیه یک بار دیگر معارف حضرت زهرا(س) را به عنوان الگوی معرفتی برای نظام سازی فرهنگی در جامعه اسلامی باز خوانی کنند.
امام جمعه تبریز در ادامه با تاکید بر دقت و حساسیت بیشتر در گزینش مدیران فرهنگی جامعه اضافه کرد: بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری در جریان حساس تاریخی انقلاب اسلامی قرار داریم، در این اوضاع احوال تاریخی هر راننده نمی تواند ماشین انقلاب را از گردنه های سرنوشت ساز سالم عبور دهد.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با یادآوری اینکه انقلاب اسلامی ایران فرصت طلایی جهان تشیع برای اظهار و تثبیت فرهنگ ناب قرآن و اهل بیت است، ادامه داد: لحظه لحظه های دولت آقای رئیسی در این عرصه حساس، سرنوشت ساز و تعیین کننده است؛ امیدواریم در این دوره با همت دولت و همراهی دلسوزان و ارادتمندان گفتمان انقلاب شاهد تحولات اساسی در عرصه فرهنگ عمومی باشیم./*
  • نوشته شده
  • در سه شنبه 7 دي 1400
  • ساعت 03
  • توسط abdolah asadi
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh