امـروز : دوشنبه 10 ارديبهشت 1403
تاریخ : پنجشنبه 5 اسفند 1400
کد 24465

در اجلاسیه سراسری نماز؛

نماز آگاهانه راهکاری برای اسلامی شدن سبک زندگی

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: بهترین راهکار برای اسلامی شدن سبک زندگی این است که تکلیف الهی را با اشتیاق و آگاهی و با اختیار بجا آوریم.
به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در اجلاسیه سراسری نماز در بخش دانش آموزی با بیان اینکه انجام فریضه نماز بر سلامت جسمانی، سلامت روان شناختی، سلامت معنوی، سلامت اجتماعی و سلامت محیطی تأثیر بسیار مثبت دارد، گفت: به طور کلی میتوان گفت انجام فریضه نماز بر بهبود سبک زندگی ایرانی اسلامی در اقشار مختلف جامعه به ویژه دانش آموزان بسیار تاثیرگذار است.
امام جمعه تبریز افزود: نماز آگاهانه در صورت انجام صحیح برای سلامتی جسم، برای شادابی روح، برای اصلاح فردی و اجتماعی نیز اثرگذار است.
وی با بیان اینکه فرد باید کنش فرهنگی و اصلاحی خود را بر نماز استوار کند، گفت: با اصلاح فردی و اصلاح اجتماعی در تمامی عرصه ها از جمله عرصه های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی نمود پیدا میکند و موجبات پیشرفت معنوی، اجتماعی و مادی انسان ها را فراهم می آورد.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به نقش تعیین کننده توسعه پایدار بر سبک زندگی گفت: نماز و فرهنگ متعالی خانواده در یک جامعه اسلامی نقش تعیین کننده در نوع سبک زندگی دارد.
امام جمعه تبریز افزود: برای اینکه سبک زندگی در یک جامعه اسلامی مبتنی بر سبک زندگی اسلامی باشد نوع فرهنگ خانواده باید مبتنی بر ارزش های جهان بینی اسلامی باشد.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم تاکید کرد: نماز بعنوان برترین و بارزترین نشانه مسلمانی با توجه به شکل ظاهری و درونی خود در ایجاد سبک زندگی اسلامی تاثیر بسیاری دارد، از این رو بهترین راهکار اسلامی شدن سبک زندگی این است که تکلیف الهی را با اشتیاق و آگاهی و با اختیار بجا آوریم و در ترویج فرهنگ نماز بکوشیم و با علاقمند کردن کودکان و نوجوانان به نماز مسیر درست زندگی اسلامی را به آنها بیاموزیم./*
  • نوشته شده
  • در پنجشنبه 5 اسفند 1400
  • ساعت 13
  • توسط abdolah asadi
  • ویرایش شده
  • در جمعه 6 اسفند 1400
  • ساعت 16
  • توسط abdolah asadi
نظرات شما
captcha refresh