امـروز : دوشنبه 10 ارديبهشت 1403
تاریخ : يکشنبه 8 اسفند 1400
کد 24468

در دیدار مدیرکل جدید امور مالیاتی استان؛

هوشمندسازی نظام مالیاتی برای تحقق عدالت ضروری است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: هوشمندسازی نظام مالیاتی در راستای تحقق عدالت و جلوگیری از فرار مالیاتی بسیار مهم است.
به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در دیدار مدیرکل جدید امور مالیاتی آذربایجان شرقی با تاکید بر مبارزه با فرار مالیاتی، افزود: هوشمندسازی نظام مالیاتی در جهت جلوگیری از فرار مالیاتی و تحقق عادلانه درآمدهای دولت بسیار مهم است چرا که بحث وصول مالیات حساسیت‌های ویژه‌ای دارد که یکی از مهمترین آنها، تعامل کامل با مراجعین و تکریم آنان و در عین رعایت عدالت در وصول مالیات است.
امام جمعه تبریز با بیان اینکه برخورد شایسته با ارباب رجوع وظیفه همه کارگزاران نظام است، گفت: تعامل شایسته با بازار، اصناف و تشکل ها و انجمن های حرفه ای و هم چنین تلاش برای برخورد توأم با رفتار اسلامی در کنار مراعات حال اقشار کم بضاعت در وصول مالیات بسیار حیاتی است و منجر به عدالت اجتماعی در جامعه می شود.
وی با تاکید بر اینکه تکریم پرسنل و کارکنان نیز در وصول مالیات بسیار مهم است و رضایت آنها را به دنبال خواهد داشت، اضافه کرد: این امر با استفاده از افراد پاکدست و اهل دین و مبارزه با فساد اداری همراه با افزایش نظارت، ارتقای تکریم کارکنان و بهاء دادن به نیروهای کاری و کاربلد، میسر خواهد شد.
در این دیدار، عیسی اورج زاده، مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌شرقی نیز ضمن ارائه گزارشی از اهم اقدامات و برنامه های اداره کل و روند وصول درآمدهای مالیاتی استان، گفت: با توجه به رهنمودها و حمایت‌های مسئولین ارشد استانی مبنی بر رعایت عدالت مالیاتی و مودی‌مداری، سعی خواهد شد با کمترین تنش و اختلاف با مودیان محترم، عدم تبعیض و با حداکثر تعامل، مالیات های تعیین شده قانونی وصول شود که این امر در سایه تلاش و همت مضاعف همکاران میسر خواهد شد.
اورج زاده، با اشاره به سیاست اصلی سازمان مبنی بر مبارزه جدی با فرار مالیاتی، افزود: سازمان امور مالیاتی با اجرای منویات مقام معظم رهبری در راستای تحقق تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها گام بر می‌دارد و مجموعه اقدامات خود را در زمینه هوشمندسازی نظامی مالیاتی برای جلوگیری از فرار مالیاتی متمرکز کرده است./*
  • نوشته شده
  • در يکشنبه 8 اسفند 1400
  • ساعت 09
  • توسط abdolah asadi
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh