امـروز : سه شنبه 4 ارديبهشت 1403
تاریخ : چهارشنبه 25 اسفند 1400
کد 24483

در محکومیت اقدامات وحشیانه آل سعود؛

مدعیان حقوق بشر در برابر قتل عام شیعیان چرا سکوت کرده اند؟

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با محکوم کردن عملیات تروریستی در پاکستان و افغانستان و اعدام شیعیان در عربستان گفت: مدعیان حقوق بشر در برابر قتل عام شیعیان چرا سکوت کرده اند؟
به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم در تجمع اعتراضی اساتید و طلاب مدارس دینی و مردم تبریز در محکومیت اقدامات وحشیانه آل سعود و عوامل استکبار در افغانستان و پاکستان با بیان اینکه کشتار شیعیان توطئه غرب برای ایجاد شکاف بین مسلمان است، گفت: استکبار برای اینکه اهداف خود را به کرسی بنشاند با راه های مختلف و با بمب گذاری و عملیات تروریستی و جنایتکارانه در جهان اسلام تفرقه افکنی میکند.
امام جمعه تبریز با اشاره به انفجار در مسجد جامع شیعیان پیشاور پاکستان ادامه داد: این حوادث تلخ و ناگوار که داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفته است، احساسات شیعیان را در کل دنیا جریحه دار میکند؛ دولت پاکستان باید بداند اگر امنیت میخواد باید در برابر این گروهک تروریستی موضعی محکم و اقدامی قاطع داشته باشد.
وی با بیان اینکه این حوادث نشان از مظلومیت شیعه است، افزود: این حوادث در اروپا و آمریکا رخ میداد حتماً با واکشنی تند همراه بود و محکوم میشد اما همین جوامع غربی در برابر جنایت وحشیانه‌ علیه شیعیان سکوت کرده و حقوق بشر را زیر پا گذاشته اند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به اعدام ۸۱ بی‌گناه از جمله بیش از ۴۰ نفر از شیعیان توسط رژیم آل سعودی گفت: این قتل عام ذات پلید، ضد انسانی، بی رحم و خون خواه حکومت سفاک آل سعود را نشان میدهد که دلارهای کثیف شان زبان مدعیان حقوق ‌بشر را هم بند آورده است.
حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم با بیان اینکه رژیم آل سعود جنگ های در حال وقوع یمن، سوریه، لبنان و دیگر کشورهای اسلامی را هدایت میکند، اظهار داشت: رژیم آل سعود حکومت خود را اسلامی و خادم حرمین شریفین میداند اما این رژیم خادم استکبار است.
امام جمعه تبریز با بیان اینکه آل سعود با پول نفت و گاز آدم کشی میکند و چون بن سلمان از کشتن مسلمانان لذت میبرد، ادامه داد: حکومت رژیم سعودی از تمام قوائد مردم سالاری و آزادی تهی است و مردم این حکومت هیچ جایگاه و ارزشی ندارد.
نماینده ولی فقیه در استان با تأکید بر اینکه مسلمانان و دولت های اسلامی باید در برابر کشتار شیعیان اقدامی اساسی داشته باشند، گفت: ملت های مسلمان نباید سکوت کنند بلکه از نظر تبیینی و تبلیغی وارد عمل شوند و ماهیت گروهک های تروریستی را به دنیا بشناسانند.
وی آشنا سازی نسل جدید به جنایت های گروهک های تروریستی را مورد تأکید قرار داد و افزود: پدید آوردگان گروهک هایی مانند القائده، داعش و طالبان خودشان هم به این نتیجه رسیده اند که دیگر هیچ قدرتی ندارند و به قدری ضعیف شده اند که با اقدامات مذبوهانه به مساجد و نمازگزاران حمله تروریستی طراحی و اجرا میکنند.
حاضران در این تجمع  با اعلام انزجار و شعار علیه دولت های استکبار در یک بیانیه 4 بندی با محکوم کردن این اقدامات بزدلانه و سکوت مدعیان حقوق بشر؛ ادامه این اقدامات ددمنشانه را سرنوشت ظالمان عنوان کردند و راه برقراری امنیت و آرامش را پاکسازی منطقه از لوث وجود این ظالمان و گروهک های وابسته به آنها دانستند.
اساتید و طلاب حوزه علمیه همچنین از مسئولان دستگاه دیپلماسی خارجی و همچنین دولت های اسلامی و متصدیان حقوق بشر؛ پی گیری مجدانه و طرح این جنایت بزرگ بعنوان نسل کشی آشکار در مجامع بین المللی  و افشای باطن پلید و سیاه آل سعود و همچنین جلوگیری از تکرار این فجایع را خواستار شدند./*
  • نوشته شده
  • در چهارشنبه 25 اسفند 1400
  • ساعت 14
  • توسط abdolah asadi
  • ویرایش شده
  • در چهارشنبه 25 اسفند 1400
  • ساعت 14
  • توسط abdolah asadi
نظرات شما
captcha refresh