امـروز : شنبه 8 ارديبهشت 1403
تاریخ : شنبه 27 فروردين 1401
کد 24507

نماینده ولی فقیه در استان:

شهرداران امانتداران رأي‌، محيط زندگي‌ و فرهنگ‌ مردم‌ هستند

امام جمعه تبریز گفت: انتخاب شهرداري كه با امانتداري بيگانه است، بزرگترين خيانت به شهروندان، شهر، كشور و نظام است و شورای شهر باید سکان هدایت شهر را به فردی بسپارد که امانتدار رأي‌، اعتماد، محيط زندگي‌ و اخلاق‌ و فرهنگ‌ مردم‌ باشد.
به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در دیدار اعضای شورای شهر و شهردار جدید تبریز با تاکید بر اینکه يك شهر استاندارد باعث ايجاد حركت اقتصادي و جذب سرمايه گذاري است، گفت: فردي كه مي خواهد در جايگاه شهردار قرار بگيرد و سكان هدايت آبادي و سازندگي شهر را در دست داشته باشد، بايد براي مردم کار کند.
امام جمعه تبریز پرهيز از كارهاي زائد و بدون برنامه را يكي از ويژگي هايي شهردار تراز انقلاب از منظر رهبری عنوان کرد و افزود: شهرداري‌ها بايد برنامه‌هاي زائد و منحرف‌كننده و حرف‌هاي غيرمرتبط با كار را كه عده‌اي به آن‌ها مبتلا بودند و هستند، كنار بگذارند و فقط براي مردم كار كنند.
وی داشتن ملكه تقوا را یکی دیگر از ویژگی ها دانست و افزود: تقوا زرهي است كه اگر انسان آن را پوشيد، تيرهاي زهرآگين فساد و گناه در او كارگر نخواهد شد و او را از پا نخواهد انداخت.
نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر داشتن روحيه مبارزه با فساد در مجموعه شهرداری و شخص شهردار تصریح کرد: همانطور که رهبر انقلاب تاکید فرموده اند در داخل تشكيلات شهرداري با فساد مماشات نكنيد؛ چه فسادي كه مربوط به بيرون شهرداري است و مي‌خواهد از ابزار شهرداري استفاده كند، چه فسادي كه خداي نكرده در درون هسته‌اي از هسته‌هاي شهرداري رخنه كرده باشد و در آن‌جا بخواهد گسترش پيدا كند.
امام جمعه تبریز افزود: از منظر رهبر معظم انقلاب هرگونه مماشات با فساد و ميدان دادن به آن، زير پاي شخص شهردار را خالي و امكان ادامه كار را براي او دشوار خواهد كرد.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم امانتداري را از دیگر ویژگی های شهردار و شورای شهر تراز انقلاب دانست و گفت: يكي‌ از مصداق‌هاي‌ مهم‌ امانتداري‌ انتخاب‌ شهرداران‌ امين‌، قابل‌ اعتماد، باكفايت‌، پاكدامن‌، متدين‌، شجاع‌، ساده‌‌ زيست‌، مردمدار و مقيد به‌ انضباط مالي‌ است.
وی با بیان اینکه بودجه كلان شهرداري بسياري را براي دسترسي به اين بيت‌المال وسوسه میکند، ادامه داد: رهبر انقلاب با تاکید بر پاکدستی شهرداران می فرمایند شهرداري‌ها همواره در معرض افراد فرصت‌طلب و سودجو قرار دارند، اما ارتباط با مردم و دسترسي آسان آنان به مديران شهرداري‌ها، موجب مي‌شود زمينه بسياري از فرصت‌طلبي‌ها از بين برود.
نماینده ولی فقیه در استان اخلاص در خدمتگزاري به مردم را متذکر شد و تاکید کرد: مجموعه شهرداري بايد با برادري و همكاري مبتني بر منطق و قانون، براي خدمت‌رساني بيش از پيش به مردم تلاش كنند.
امام جمعه تبریز استفاده از روشهاي علمي و محققان برجسته دانشگاه ها در اداره شهر را ضروری خواند و گفت: رهبر انقلاب تاکید فرموده اند " از علم و فكر و برنامه و اشخاص عالِم استفاده كنيد. هرچه مي‌توانيد، عقول صاحبان عقل را بر عقل خودتان بيفزاييد و ذخيره عقلاني خود را تقويت كنيد تا بتوانيد كارها را انجام دهيد.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در ادامه شناسايي نيازها و دغدغه‌هاي شهروندان را مقدمه تحول بزرگ شهري دانست و از اعضاي شورا و شهردار منتخب خواست با توجه ويژه به موضوع حاشيه نشيني اقدامی عملی و موثر داشته باشند.
امام جمعه تبریز بر همدلي، انسجام و صميميت بين اعضاي شورا و شهردار منتخب تاکید کرد.
در ابتدای این دیدار هوشیار شهردار جدید تبریز از راهبردها و برنامه های مجموعه شهرداری برای ارتقاء نشاط اجتماعی و فرهنگی و اهتمام جدی برای تکمیل و اتمام پروژه های عمرانی در سال جاری گزارش داد./*
  • نوشته شده
  • در شنبه 27 فروردين 1401
  • ساعت 11
  • توسط abdolah asadi
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh