امـروز : پنجشنبه 30 فروردين 1403
تاریخ : دوشنبه 29 فروردين 1401
کد 24508

در مراسم رژه نیروهای مسلح؛

ارتقاء توان نظامی و بازدارنگی نیروهای مسلح در مسیر دانش بنیان ها

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با تاکید بر تلاش مضاعف نیروهای مسلح برای تحقق شعار سال گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران برای ارتقاء توان نظامی و بازدارنگی خود در حوزه دانش بنیان وظایف مضاعف بر عهده دارند.
به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم به مناسبت گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی در مراسم رژه نیروهای مسلح، با اشاره به تاکیدات رهبر انقلاب بر تولیدات داخلی بر پایه علم و دانش و مقاوم سازی اقتصاد کشور گفت: فرماندهی کل قوا حمایت از تولید، علم و دانش را پایه اصلی پیشرفت می دانند و امروز وظیفه نیروهای مسلح به ویژه ارتش جمهوری اسلامی حرکت در مسیر دانش بنیان است.
امام جمعه تبریز با یادآوری ارتقاء توان نظامی و بازدارنگی نیروهای مسلح اضافه کرد: موفقیت نیروهای مسلح در سایه دانش بنیان بودن در مقابله با دشمنان است.
وی در ادامه با اشاره به موفقیت های ارتش، سپاه، بسیج و نیروی انتظامی طی سال های هشت سال دفاع مقدس و پس از آن گفت: در زمان شیوع کرونا در سال های اخیر و همچنین حوادث طبیعی و غیرطبیعی مثل سیل، زلزله و سایر حوادث غیرمترقبه نیروهای مسلح آمادگی و خدمت رسانی خود را به خوبی نشان دادند که همه این موفقیت ها مرهون هدایت های امام گونه مقام معظم رهبری است.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ایجاد تمدن نوین اسلامی را یکی دیگر از ماموریت های مهم و خاص ارتش و سپاه دانست و گفت: ارتش و سایر نیروهای مسلح در عرصه های سخت و نرم دست برتر را در منطقه دارند، از این رو باید توجه داشت که امنیت از عوامل مهم و محوری ایجاد تمدن است و بدون آن امکان استمرار تمدن ها وجود ندارد و بر همین مبنا باید زیرساخت های مادی و معنوی به این منظور از سوی نیروهای مسلح ایجاد شود.
امام جمعه تبریز برکت خون شهدا و رهبری های داهیانه فرماندهی کل قوا را عامل وحدت ارتش، سپاه پاسداران، بسیج و نیروی انتظامی دانست و تاکید کرد: وحدت نیروهای مسلح عاملی مهم در خدشه ناپذیری امنیت کشور است.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: به برکت همین یکدلی و همدلی امنیت هوایی، زمینی و دریایی جمهوری اسلامی ایران در بالاترین حد است.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به حمایت های امام راحل و بیانات رهبر انقلاب در توصیف ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: از منظر رهبر انقلاب ارتش حزب الله و کلمه طیبه است.
وی خاطرنشان کرد: در دوران انقلاب اسلامی دشمنان فشار می آوردند که باید ارتش منحل و ارتش خلقی تشکیل شود، اما پس از گزارش شهید سپهبد قرنی به امام راحل، و شناخت بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی از بدنه سالم ارتش و همراهی یگان های مختلف ارتش با مردم در جریان اوج انقلاب، مانع از این کار شدند.
امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه در برخی از یگان های ارتش حتی ستاد ارتش اعلامیه های امام راحل تکثیر و بین مردم توزیع می شد، یادآوری کرد: امام راحل و مردم این ارتش را خوب شناخته بودند.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم حماسه آفرینی ارتش در صحنه های مختلف انقلاب و نظام اسلامی را مورد اشاره قرار داد و گفت: تجدید پیمان ارتش و نیروهای هوایی قبل از پیروزی انقلاب با امام راحل  و تقدیم ۴۸ هزار شهید به نظام و انقلاب اسلامی بیانگر این است که این نیروی الهی به حق شایستگی پشتیبانی های امام راحل را داشته است./*
  • نوشته شده
  • در دوشنبه 29 فروردين 1401
  • ساعت 12
  • توسط abdolah asadi
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh