امـروز : پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403
تاریخ : دوشنبه 12 ارديبهشت 1401
کد 24519

بمناسبت روز معلم؛

حرکت در مسیر گام دوم انقلاب با عمل به اندیشه های بنیادین شهید مطهری

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: اندیشه های استاد مطهری چارچوبی است که می ‏توان از آن به عنوان بنیان و ریشه رشد و توسعه جامع اسلامی یاد کرد و عمل به آن حرکت در مسیر گام دوم انقلاب است.
به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم به مناسبت گرامیداشت روز معلم با حضور در اداره کل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه شهید مطهری یک الگوی تمام عیار برای جامعه ماست، گفت: باید توجه داشت آن خط فکری که می ‏تواند انقلاب را از نظر فکری و عقیدتی حفظ و تثبیت کند، همان خط فکری مطهری است و عمل به آن حرکت در مسیر گام دوم انقلاب است.
امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه مطهری‏ های گام دوم انقلاب باید تفکر ناب اسلامی را از خطر التقاط و انحراف به مسیر تفکرات وارداتی شرقی و غربی مصون دارند، گفت: شهید مطهری از نگاه رهبر انقلاب متفکر ژرف اندیش، پهلوان مبارزه با التقاط، روحانی متناسب با زمان، مصداق بارز مجاهد فی سبیل الله، نادره زمان ما، معلم بزرگی برای دیروز و امروز و فردای کشور، متفکر دین ‏شناس و با اخلاص است.
وی با قدردانی از تلاش های اساتید و معلمان در روزهای کرونایی، گفت: در روزهای بحرانی کرونا مدافعان بهداشت و سلامت در بیمارستان ها و اساتید در سنگر علم و اندیشه نقشی ماندگار از خود به جای گذاشتند و اجازه ندادند شرایط حاکم بر جامعه آسیب زیادی به بخش سلامت و آموزش وارد کند.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم اضافه کرد: جامعه‌ی ساعی و صبور نظام و تعلیم تربیت با تداوم روزهای کرونایی در سال گذشت با سعی و صبر نستوه مانع از ایستایی چرخ تعلیم و تربیت شدند و مجاهدانه جلوه‌های کم نظیری از مسئولیت پذیری، سخت کوشی، خلاقیت و مهربانی را به منصه ظهور رسانند و اجازه ندادند آموزش و پرورش فرزندان این سرزمین تعطیل شود.
نماینده ولی فقیه در استان از معلمان بعنوان رکن اصلی توسعه اجتماعی و فرهنگی و قدرتمندترین ابزار شکل‌گیری و شکل‌دهی آینده جامعه یاد کرد و گفت: متولیان دستگاه تعلیم و تربیت باید به مسأله معیشت معلمان توجه جدی داشته باشند و خواسته‌های قانونی و معیشتی آنها را مورد توجه جدی قرار دهند.
امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: مردم قهرمان ایران و آذربایجان قدرشناس خدمات ارزشمند و ماندگار باغبان های بوستان علم و معرفت سرزمین مان هستند که در دفاع فرهنگی و علمی و تبیین سبک زندگی ایرانی و اسلامی نقشی بی بدیل ایفا کرده و توطئه های دشمنان اسلام و انقلاب را نقش بر آب می کنند./*
  • نوشته شده
  • در دوشنبه 12 ارديبهشت 1401
  • ساعت 14
  • توسط abdolah asadi
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh