امـروز : پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403
تاریخ : دوشنبه 19 ارديبهشت 1401
کد 24524

به مناسبت هفته معلم؛

معلمان با پاک قلبی، پاک اندیشی خوبی ها را ترویج دهند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با تاکید بر پاک دستی مدیران در همه عرصه ها اقتصادی و سیاسی گفت: نیاز اصلی آموزش و پرورش وجود معلمان پاک قلب و پاک اندیش است که خوبی ها را در ذهن کودکان نهادینه کنند و آموزه های ایرانی و اسلامی را در بین دانش آموزان ترویج دهند.
به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم به مناسبت هفته معلم در دیدار تعدادی از معلمان و مسئولان دستگاه تعلیم و تربیت استان با بیان اینکه آموزش دستگاه مولد است و نباید دچار سیاست های اقتصادی انقباضی شود، گفت: هزینه در آموزش و پرورش در راستای ارتقای کیفیت، سرمایه گذاری بلندمدت و تمدن ساز است.
امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه تربیت نسلی متناسب و هماهنگ با آموزه های اسلام و مکتب تشیع از اهداف و راهبردهای نظام اسلامی است، اضافه کرد: شکوفایی نظام آموزشی بر پایه آموزه های اسلام و انقلاب با نقش آفرینی معلمانی است که خود با تربیت اسلامی فعالان جبهه انقلاب پا به عرصه تعیلم و تربیت گذاشته اند.
وی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در تکریم شخصیت معلم تراز انقلاب گفت: برای داشتن کشوری غنی و سربلند و مردم فهیم و شجاع باید زیرساخت های اصلی جامعه درست شود و این زیر ساخت ها در نظام آموزشی و در دوران کودکی و نوجوانی درست میشود.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به اهمیت و جایگاه مدارس ابتدایی به لحاظ تاثیرپذیری کودکان از آموزه های دینی و تربیتی گفت: جامعه شناسان آموزش و پرورش را مهمترین نهاد در یک جامعه موفق میدانند چرا که جنبه های اعتقادی، اجتماعی، فکری و جسمانی زیر نظر این نهاد مهم شکل گیری و استخوان بندی میشود.
وی با اشاره به شکوه هفته معلم و گرامیداشت مقام معلم گفت: کمبود نیروی انسانی در وزارت آموزش و پرورش ابر چالش نظام آموزشی است که باید با راهکارهای درست، سنجیده و در راستای ارتقای انگیزه معلمان و کاهش مشکلات معیشتی آنها چاره اندیشی شود.
نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر اینکه معلمان باید به لحاظ علمی و فنی به روزترین افراد جامعه باشند، ادامه داد: استفاده از ظرفیت جوانان و بهره گیری از تجارب افراد صلاحیت دار و بازنشسته و جانشین پروری و همتا سازی از دیگر مسائلی است که باید در دستگاه تعلیم و تربیت مورد توجه جدی قرار گیرد.
امام جمعه تبریز اجتناب از مدیریت ذره بینی در آموزش و پرورش را مورد تاکید قرار داد و گفت: نباید به کارهای جزیی سرگرم شد بلکه باید در سطح کلان تصمیم های بزرگ گرفت تا بهره وری زیر مجموعه نیز افزایش یابد و نباید کلیات را فدای جزییات کرد.
حجت الاسلام والمسلمین با ابراز خرسندی از خارج شدن سند 2030 از دستور کار و فراهم شدن مقدمات اجرای سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش گفت: نیاز اصلی آموزش و پرورش وجود معلمان پاک قلب و پاک اندیش است که خوبی ها را در ذهن کودکان نهادینه کنند و آموزه های ایرانی و اسلامی را در بین دانش آموزان ترویج دهند.
وی تقویت برنامه های تربیتی، قرآن، عترت، نماز و حجاب و عفاف را مورد تاکید قرار داد و گفت: دوران شکل گیری شخصیت و روحیات کودکان در دوران ابتدایی است از این رو باید از همان سنین به مسائل تربیتی و آموزش آموزه های اسلامی از سوی معلمانان دلسوز مورد توجه قرار گیرد.
نماینده ولی فقیه در استان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مجازی شدن تدریس در دوران کرونا گفت: هر چند در این دوران زحمت های معلمان زیاد و آسیب هایی را هم متوجه دانش آموزان کرد؛ اما نباید فرصت فضای مجازی را از دست داد، باید فضای نرم افزار شاد پلی ارتباطی والدین و معلمان باشد./*
  • نوشته شده
  • در دوشنبه 19 ارديبهشت 1401
  • ساعت 08
  • توسط abdolah asadi
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh